A Magyar Húsiparosok Szövetsége (Hússzövetség) jogi lépéseket fontolgat a magyar hústermékek és -készítmények védelme érdekében, mert felháborítónak tartja, hogy egy reklámban állateledelt hasonlítanak össze egy tradicionális magyar húsáruval – mondta Menczel Lászlóné, a Hússzövetség titkára az MTI-nek hétfőn.
A szakember közölte: a magyar húsfeldolgozók több tízmilliárd forintot ruháztak be Magyarország uniós csatlakozását megelőzően annak érdekében, hogy a magyar húsipar megfeleljen az unió piaca által támasztott követelményeknek. Ezért is tartja sértőnek a Hússzövetség, hogy a reklám szerint az állateledel jobb minőségű a magyar sonkánál.
Menczel Lászlóné emlékeztetett arra, hogy a múlt évben a magyar húsipar összes árbevétele mintegy 350 milliárd forint körül mozgott. Ezen belül a belföldi árbevétel aránya 75-80 százalékot tett ki, azaz meghatározó volt. A magyar húsfeldolgozóknak létérdeke a magyar piac megtartása. Ezért mindent megtesznek, hogy ne ronthassák piaci hitelüket.
A Hússzövetség titkára szeretné, ha a magyar termékek közösségi marketingtámogatást kapnának. A szakember azt nem tudta pontosan megbecsülni, hogy mekkora forrásra lenne ehhez szükség.
Első esését túlélte az eltűnt túrázó, de már csak a holttestét találták meg a szlovén mentőcsapatok
250 méterre volt a baleset eredeti helyszínétől, két méter mély hó alatt. A mentők szerint megpróbált kiszabadulni, ekkor csúszhatott még lejjebb.