Üzleti tippek

EU-vonal: folyamatos érdeklődés

Az Európai Unióval kapcsolatos lakossági tájékoztatást végző EU-vonal naponta 300-400 hívást fogad, internetes oldalán pedig 3-5 ezer honlap-látogatónak szolgál válaszokkal – mondta Jankó Bálint, a tájékoztató szolgálatot üzemeltető Weber Shandwick GJW vezető tanácsadója kedden sajtótájékoztatón Budapesten.

A vezető tanácsadó közölte, hogy az EU-vonal tavaly februári beindítása óta eltelt 20 hónapban eddig 100 ezer, uniós témák iránt érdeklődő telefonáló hívását fogadták. “Az EU-vonal honlapját 1,15 millióan tekintették meg, akik közül 8 ezren e-mailen küldött kérdéseikre választ kaptak” – tette hozzá.

Jankó Bálint a tapasztalatokat ismertetve beszámolt arról, hogy az EU tájékoztató szolgálatukhoz érkező kérdések egyre inkább egyedi élethelyzetekre vonatkozó, speciális válaszokat követelnek meg. Az EU-val kapcsolatos tévhitek, valamint az általános kérdések egyre inkább visszaszorulnak.

A vezető tanácsadó kifejtette, hogy a leggyakoribb érdeklődők kis- és közepes vállalkozások képviselői, valamint diákok, akik legfőképp uniós munkavállalással, oktatással, utazással, gazdasági és kereskedelmi szabályokkal kapcsolatban várnak válaszokat.

Gyárfásné Fekete Judit, a Miniszterelnöki Hivatal EU kommunikációs főosztályának vezetője elmondta: a Külügyminisztérium közbeszerzési eljárást követően kötött 2002 októberében szerződést a Weber Shandwick GJW-vel arról, hogy a politikai és kommunikációs tanácsadó cég 2005. december 31-ig évi 126 millió forintból EU tájékoztatási szolgálatot üzemeltet.

A főosztályvezető jelezte: egyelőre nincs kormányzati döntés arról, hogy 2006 után fennmarad-e az EU-vonal, ám a korábbi tagországok eddig gyakorlata alapján a szolgálat általában egy bővebb tájékoztatási kört magába foglaló állampolgári vonallá alakul.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik