Túl vagyunk a mélyponton, az ipari termelés, a feldolgozóipar kibocsátása nő, a munkanélküliségi ráta a nyár folyamán csökkent – mondta Csillag István gazdasági és közlekedési miniszter az MSZP székházában tartott, “Ami az infrastruktúrát egészében jelenti” című szakkonferencián csütörtökön.
Ott létesülnek majd munkahelyek, ahol az infrastruktúrát fejlesztjük, vagyis a munkáltató a nyersanyagot és a terméket könnyen tudja szállítani – jelentette ki a miniszter.
Csillag István szerint 2001-től az előző kormány letért elődjének gazdaságpolitikai útjáról, és emiatt csökkeni kezdtek a külföldi beruházások. “Bizakodóak vagyunk, mert túl vagyunk a mélyponton, az ipari termelés, a feldolgozóipar kibocsátása nő, a munkanélküliségi ráta a nyár folyamán már csökkent” – hangsúlyozta a miniszter.
A közlekedési tárca vezetője kiemelte, hogy “a közlekedéspolitika az állam kezében lévő egyik legfontosabb makrogazdasági struktúrapolitikai eszköz”. Prioritásként a személyforgalomban a tömegközlekedés, valamint az európai közlekedési folyósok fejlesztését jelölte meg, mivel a tíz európai korridor közül hat Magyarországon halad át.
A miniszter elmondta: Magyarország a gyorsforgalmi úthálózat tekintetében maradt el leginkább az EU-országoktól, például az osztrák színvonal egyötödét képviseli jelenleg. Ezért szükséges a gyorsforgalmi úthálózat sűrűségének, teherbírásának javítása, az úthálózat sugaras szerkezetének sugaras-gyűrűssé változtatása – mondta. Kiemelte, hogy jelenleg 84 kilométer gyorsforgalmi út építése zajlik, és ezeket még az idén vagy jövőre átadják.
A vasúti közlekedésről szólva a pályarehabilitáció szükségességét hangsúlyozta. A légiközlekedéssel kapcsolatban elmondta, hogy a Ferihegyi repülőtérnek regionális, úgynevezett átrakodó központtá kell válnia, mind az áruforgalom, mind a személyforgalom tekintetében.
A belvízi közlekedés kapcsán szólt arról, hogy az egyik fontos európai közlekedési folyosó a Duna, amelyet jobban ki kell használni, és fejleszteni kell a kombinált vízi-, vasúti-, közúti szállítást.
Hangsúlyozta, hogy a jövő évi költségvetési javaslat kiemelten foglalkozik a makro-infrastruktúrával, és ezen belül a gyorsforgalmi úthálózat fejlesztésén van a hangsúly. A közlekedés fejlesztésében jövőre egyre több EU-pénzt is felhasználhat Magyarorszság – mondta.
Kiütésnek ígérkezik a dombóvári időközi, pedig a 2026-os választás előzetese lehetett volna
A tétek annyira alacsonyak a kőfideszes dombóvári kerületben rendezendő időközin, hogy még a kormánypártnak sem lesz egyszerű feladat egy fagyos januári vasárnapon szavazni vinni a választóit.