A kormányhatározatnak megfelelően 2006 végére elkészül az M6-os autópálya első, az Érdi-tető és Dunaújváros közötti szakasza. Ekkora ugyancsak készen lesz a majdani M8-ashoz csatlakozó dunaújvárosi híd – közölte a Nemzeti Autópálya (NA) Rt. elnök-vezérigazgatója csütörtökön.
Bodnár Zoltán elmondta: a teljes 257 kilométer gyorsforgalmi út – az Érdi-tetőtől az országhatárig – és a dunaújvárosi híd építése várhatóan 100-110 milliárd forintba kerül. Európai uniós forrás igénybevétele nélkül, költségvetési forrásból, és nagy valószínűséggel magántőke bevonásával valósul meg. Bár ez utóbbival kapcsolatban elmondta: “e tekintetben sok még a nyitott kérdés”.
A kiviteli tervek elkészítésére már leszerződtek
A Nemzeti Autópálya Rt. a közbeszerzési pályázatok eredményeként a tervezőkkel már megkötötte a szerződéseket az autópálya első szakasza, az M8-as dunaújvárosi hídja, az ahhoz kapcsolódó 9 kilométeres pályaszakasz, valamint a Dunaújváros alatti M6-os szakaszok kiviteli terveinek elkészítésére.
“Várható, hogy az év vége előtt az építési engedélyeket is megadja a Közlekedési Főfelügyelet” – mondta az elnök- vezérigazgató. A gyorsforgalmi út kiviteli tervei jövő áprilisig, a hídé 2004 márciusáig készülnek el.
Az építkezés 2004 végén elkezdődhet
Az autópálya első szakaszának kivitelezése 2004 végén, de legkésőbb 2005 márciusában kezdődik meg. A híd építését valamivel korábban meg kell kezdeni – tette hozzá Bodnár Zoltán.
Amennyiben a szakértői vizsgálatok eredményesek lesznek, a NA Rt. akár kötelező pályázati feltételként is megszabja a kivitelezőnek a hulladék anyagok – elsősorban a salak – hasznosítását, az autópálya-töltésekbe való beépítését.
Az Azahriah-jelenségnél már csak a róla készült „dokumentumfilm” szürreálisabb
Megnéztük Mazzag Izabella műfajilag nehezen besorolható filmjét az első magyar szupersztárról. Mi vagyunk Azahriah – kritika.