Az utóbbi időben a korábbinál nagyobb érdeklődés tapasztalható külföldön a magyar élelmiszeripar termékei iránt, amelyet az ezekben a hetekben zajló kiállítások tapasztalatai és a statisztika számai is bizonyítanak – mondta el a Világgazdaságnak Kovács Barnabás, az Agrármarketing Centrum Kht. ügyvezető igazgatója. A vezető szerint a konzervek esetében a magyarországi gyártási technológiát is megvenné egy dél-afrikai cég. A napokban a moszkvai áruházi láncokban zajló magyar élelmiszer- és gasztronómiai akciók szintén váratlanul nagy érdeklődés mellett zajlanak.
Elsősorban a friss és a feldolgozott kertészeti termékeket, a zöldség-gyümölcs konzerveket, a biotermékeket és különösen a magyar mézt keresik jobban az uniós nagykereskedők. Utóbbinál új vevőként jelentkeztek az olaszok, a görögök és a spanyolok – mondta Wild jános, a gödöllői Méz-Világ Kft. ügyvezető igazgatója. A gödöllői cég a kölni kiállításon két új vevővel, egy-egy olasz, illetve görög kereskedővel kötött megállapodást akácméz szállítására.
A magyar hústermékeket még kevésbé ismerő uniós tagországok és a jövőre belépők közül több is a korábbinál intenzívebb érdeklődést mutat húsáruink iránt – közölte Martos Géza, a Gyulai Húskombinát Rt. vezérigazgató-helyettese. Egy írországi kereskedővel Kölnben állapodtak meg abban, hogy a csatlakozás utáni üzleti lehetőségekről novemberben Gyulán tárgyalnak tovább. A csatlakozó országokból érkezett partnerekkel pedig arról tárgyaltak, hogyan alakulhat együttműködésük a hústermékekre a napjainkban még létező egymás közti védővámok megszűnése után. A vezérigazgató-helyettes szerint a cég várhatóan növelni tudja exportját, amely jelenleg az árbevétel 30-35 százalék közötti részét adja.
Kovács László, a Pick Szeged Rt.vezérigazgatója szerint, a Szegedi Paprika Rt. és a szintén ehhez a csoporthoz tartozó Herz Szalámigyár Rt. növelheti az ázsiai kivitelt, ezen belül emelkedhet a már létező japán export. Bővíteni készül uniós kínálatát a váci Pacific Óceán Tartósítóipari Kft. is. Pribil György ügyvezető igazgatója szerint az export növelését a csatlakozó országokban működő Metro, Tesco és Plus áruházi láncokkal folytatott kereskedéstől várják.
Az Azahriah-jelenségnél már csak a róla készült „dokumentumfilm” szürreálisabb
Megnéztük Mazzag Izabella műfajilag nehezen besorolható filmjét az első magyar szupersztárról. Mi vagyunk Azahriah – kritika.