A MÁV piacvezető termékének tekinti az intercity-szolgáltatást, s ezt a dinamikusan növekvő utasszám is igazolja – hangsúlyozta Vizsy Ferenc személyszállítási üzletágvezető.
Mivel az elmúlt hat évben a korábbi félmillióval szemben évente háromnegyed millióval bővült az intercityvonatok utaslétszáma, a MÁV a következő menetrendi időszakban tovább bővíti intercity-szolgáltatásait.
A két legforgalmasabb útvonalon – Bp.- Debrecen-Nyíregyháza és Bp.-Miskolc – 2004-től óránként közlekednek majd IC-k. Új járat lesz a Bp.- Tapolca közötti intercity, s a MÁV tervezi, hogy a Balaton északi és déli oldalát összekötő járatot is indít.
Vizsy Ferenc hozzátette, azon dolgoznak, hogy minél több utas az autó helyett a vonatközlekedést válassza. Ezt elősegítendő, jövőre napközben úgynevezett interregionális expresszeket kívánnak közlekedtetni, melyek az IC vonatoknál kedvezményesebb árfekvésűek lesznek, ugyanakkor magasabb komfortfokozatúak, mint a gyorsvonatok.
Akár 800 forintos óradíj, eltűnő mikuláscsomagok a szélvédőkről – ezt hozhatja a parkolási rendszerváltás Budapesten
Karácsony Gergely és Vitézy Dávid javaslatait egybegyúrták. A zöld rendszámosok és a városi terepjárók tulajdonosai vesztesei lehetnek a módosításnak, a BKK-bérlettel is rendelkező autósok viszont kedvezményre számíthatnak.