A Népszava információi szerint a CBA üzletlánc fogja hamarosan árusítani az Usztics Mátyás nevéhez fűződő Magor-termékeket. A “Szeretem, mert Magor!”-mozgalom célkitűzése, hogy megőrizze a magyar értékeket és támogassa a hazai kereskedőket, kis- és középvállalkozókat. Érdekesség, hogy a kizárólag “tiszta magyar” termékek listáján a nem éppen magyaros hangzású Kinder-tojás is szerepel.
Az Usztics Mátyás színművész és Dömötör Pál közgazdász által megálmodott Magor-mozgalom a magyar termékek védelmét tartja elsődleges feladatának. A hamarosan forgalomba kerülő Magor-termékek két fő csoportja: a védjeggyel ellátott áruk (borok, húsáruk stb.), illetve a Magor márkatermékek, amelyek az üzeltláncok gazdaságos egyencsomagolásaiból (tej, zsebkendő stb.) merítik az ötletet. Érdekesség, hogy a mozgalom által közzétett kezdeti terméklistán a borok, pálinkák, rizses csokoládék, bonbonok és tészták mellett a nem éppen magyaros nevű Kinder-tojás is szerepel.
Az elmúlt időszakban több a Magorhoz hasonló kezdeményezés is volt, emlékezetes Orbán Viktor azon felhívása, amelyben a hazai, kódszámuk szerint “599”-es termékek vásárlására buzdított. Uszticsék elképzelése szerint a Magor-termékeket csakis tisztán magyar cégek forgalmazhatnák. Ennek, úgy tűnik, tökéletesen megfelelt a “Közért”-hálózatból kialakult CBA üzletlánc, amellyel információink szerint a Magor-mozgalom már szerződést is kötött. Szerettük volna a részletekről megkérdezni a CBA vezetőségét is, ám az igazgatóság épp külföldön tartózkodott, az illetékesek pedig többszöri megkeresésünkre is utolérhetetlennek bizonyultak.
Brüsszel szerint Orbán Viktor nem dacolhat a nemzetközi joggal
Az Európai Bizottság alelnöke szerint Magyarországra nézve is kötelező az izraeli miniszterelnökre kiadott elfogatóparancs.