A Magyar Turizmus Rt. májusban elindította a bel- és külföldi turisztikai piacélénkítő kampányát; belföldön 38 millió forintot, külföldön 145 milliót, Budapest reklámozására pedig további 100 milliót fordít a társaság. Somogyi Zoltán, a Magyar Turizmus Rt. elnöke elmondta: a marketingre fordítható idei 7 milliárd forintból egymilliárdot költenek a hazai turizmus fellendítésére. 2003-ra 6 százalékos belföldi és 2 százalékos külföldi forgalomnövekedést tervezett a társaság és ezek a célok az első negyedév adatai alapján tarthatók. Az első negyedévben a belföldi forgalom valamivel jobb volt, mint a tavaly, a külföldi viszont 5 százalékkal gyengébb.
Galla Gábor, a Turizmus Rt. vezérigazgatója közölte, az üdülési csekk értékesítése már májusban elérte a tavalyi egész évi összeget, az 1,8 milliárd forintot. A belföldi piacélénkítő kampány érdekessége, hogy a cég közösen hirdet turisztikai magánvállalkozókkal 15 újságban, illetve rádiókban, televíziókban. A külföldi piacélénkítő munkát illetően azt emelte ki, hogy a nagy nemzetközi tévécsatornákon a múlt hét óta főműsoridőben láthatók – összességében majd 700 esetben – Magyarországról, ezen belül kiemelten Budapestről szóló turisztikai reklámok.