Üzleti tippek

Kis cégek, nagy ötletek – Uniós készülődés

admin
admin

2003. 04. 24. 00:00

Mi sem jelzi jobban a számítástechnikai piac átalakulását, minthogy már egy 150 milliós vállalkozásnak is szüksége van kereskedelmi igazgatóra – vezet be a piaci rejtelmekbe Máj Lóránt, aki csak néhány hónapja tölti be ezt a posztot a Pentatrade Kft.-nél.

Csak nehezen tudtuk összeegyeztetni az interjú időpontját, mert a márciust részben a Németországban rendezett CeBIT nemzetközi számítástechnikai kiállításon töltötték, más részét pedig ugyan idehaza, de leendő német partner cégek képviselőivel folytattak tárgyalásokat. A cég ugyanis már most megkezdte a felkészülést az uniós csatlakozás jelentette kihívásokra, és a kinti piaci tapasztalatok, valamint üzleti kapcsolatok szerzését tűzte ki célként a 2003-as esztendőre. Az uniós piacon nem mint konkurens vállalkozás, hanem mint együttműködő partnercég szeretnének megjelenni. Ehhez az első lépéseket már megtették, hiszen egy hamburgi cég controlling és vezetői információs rendszerének adaptált verzióját forgalmazzák Magyarországon, amely a független szakértők tesztjén igen jó minősítést kapott. „Azért kezdtünk el controlling és vezetői információs rendszerek adaptálásával és forgalmazásával foglalkozni, mert mára telítődött az ügyviteli szoftverek piaca. A mai dinamikusan fejlődő piaci viszonyok között a két legfontosabb elvárás egy szoftverrel szemben a könnyű kezelhetőség és a gyorsaság.” A Corporate Plannert ezen alapelvek figyelembevételével fejlesztették ki. Amennyiben egy felhasználónak egy új profit-centert kell bevezetnie, vagy egy új elszámolási egységet kell hozzávennie a már meglévőkhöz, ezt felhasználói szinten tudja végrehajtani, de nem jelent problémát egy alapvető szerkezeti átalakítás sem. Mivel mindezt nagyon gyorsan hajtjuk végre, a szoftver mindig naprakész információkat tartalmaz.

Az uniós kapcsolatépítésen kívül terveik között szerepel egy regionális viszonteladói hálózat kiépítése, amely Szlovákiát, Horvátországot, Romániát és Oroszországot érintené. A cég itt elsősorban saját fejlesztésű termékeit kívánja értékesíteni, amelyek között megtalálható például egy betongyártó cég működését lefedő ügyviteli rendszer. A Mix’P betonmenedzser programot kifejezetten a betongyártás specifikációjának ismeretében dolgozták ki és vezették be a Holchim Beton Kft.-nél. Szintén saját fejlesztés az Atlasz SQL kereskedelmi és anyaggazdálkodási rendszer, amely megfelel az ISO előírásainak és raktárkészlet-kezelő funkciója vonalkóddal van összekötve. A Termelés Követő Rendszer a gyártást követi nyomon, alkalmas a vállalati termelés tervezésére, a szűk keresztmetszetek felderítésére. A programmal rugalmasan nyomon követhető a kapacitásszükséglet és a lehetséges végrehajtás folyamata a termelési környezet megváltozásának függvényében.

A többlábon állás érdekében a szoftverfejlesztésen kívül foglalkoznak az SAP integrált vállalatirányítási rendszerének bevezetésével, tanácsadással és hardverforgalmazással is. Kezdetben a cégnél a három terület egy igazgató felügyelete alá tartozott, de a megrendelések felfutását a cég szervezetének is követnie kellett. A tulajdonos a létszámbővítés és a szerkezetátalakítás mellett döntött, és ma a 15 munkatárs megoszlik az egyes területek között. Ezáltal a vállalkozás stabilabb lett, továbbra is képes tartani még a szoros határidőket is és ezzel párhuzamosan ügyfélköre is átalakult: a kisebb cégek felől a közepesek felé tolódott el az arány.









Főbb adatok a cégről (2001.)
Árbevétel
159,2 millió forint
Saját tőke
38,1 millió forint
Adózott eredmény
20,7 millió forint
Alkalmazottak száma
15 fő
Stratégia
felkészülni az unióra
A siker titka
felfedezni és kielégíteni az új piaci igényeket
vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

smoking sign in coffe shop
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.