Az ügyfél az igazi “főnök” – vallja Szórád József, a legnagyobb hazai autóimportőr, a Porsche Hungaria Kft. ügyvezető igazgatója. Erre épül a cég üzletfilozófiája is: az ügyfél kapjon meg minden szolgáltatást az “autó körül”. :s nem is akárhogy. Szórád József 11 éves autókereskedői tapasztalata szerint egy cég hosszú távon csak a legigényesebb szolgáltatással, szoros partneri kapcsolatban és teljes választékkal tarthatja meg és gyarapíthatja vevőkörét, erősítheti piaci pozícióit. Büszke rá, hogy a Porsche Hungaria mindenkinek tud megfelelő autót, járművet kínálni a Skoda Fábiától az Audi S8-ig, a Seat Ibizától a Volkswagen Passatig, a Volkswagen haszonjárművektől a Porschékig. Tizenegy év alatt 160 ezer autót adott el a cég, piaci részesedése 19 százalékos. Az importőr anyavállalattal, a Porsche Bankkal, a lízingcéggel és a Porsche Pesttel, Budával, Szegeddel és Győrrel összesen már 12 tagja van a magyarországi Porsche-családnak. Tavaly adták át az 1,2 milliárd forintos beruházással épült Porsche M5 centrumot, az “új évezred márkakereskedését”.
Tizenkét évvel ezelőtt, a rendszerváltás idején, amikor Szórád Józsefet felkérte a Porsche Holding, hogy építse fel magyar leányvállalatát, nem volt ennyire biztos a siker. Magányosan és egyáltalán nem pazar körülmények között indult a munka, amikor 1990-ben fé éves kemény tárgyalás után elvállalta a megbízást. Az első iroda is a saját lakása, majd az Expo szálló két szobája volt, és az első budapesti autószalon standjára bizony néhány kollégával együtt még saját kezűleg kellett betolniuk a kocsikat.
Az elmúlt tizenegy év legnagyobb eredmények Szórád József azt tartja, hogy a gazdasági, politikai váltás után gyorsan olyan ütőképes szervezetet sikerült létrehozni, amely évről évre dobogós helyezésű a gépkocsi-értékesítésben és a legnagyobb magyarországi autóimportőrré vált. A csoport rendre növelni tudta az árbevételét és a tulajdonosokat meg tudta győzni, hogy a képződött nyereséget forgassák vissza újabb fejlesztésekbe. A tudatos márkaimázs- és piacépítő munkával sikerült megnyerni a vevők bizalmát, tudatosítani a márkák kiváló minőségét, ár-érték arányát, a társaság stabilitását.
Szórád József személy szerint is csak a tartós teljesítményt értékeli, a pillanatnyi eredmény, a percnyi siker nem vakítja el. Tizenegy éve vezeti a Porsche Hungariát, és a kollégák nagy része is ennyi ideje van a cégnél. Vezetői célja, hogy papírmentes, rugalmas belső kommunikációs rendszert építsen ki vállalaton belül, és olyan hálózatot, amely a piaci változásra gombnyomásra reagál.
Orbán Viktor nagy hete
A magyar miniszterelnöknek mintha minden összejött volna a héten, pedig az elmúlt év messze nem erről szólt. De számít-e ez hosszútávon? Valószínűleg nem.