Pénzügy
Dunaföldvár, 2016. május 14.
A MÁV Nosztalgia Budapest és Paks között közlekedő ABb 610-es motorkocsi vontatta különvonata Dunaföldvár határában 2016. május 14-én.
MTI Fotó: Máthé Zoltán

Tízmilliókat fizetett a MÁV tavaly a késések miatt

Kovács-Angel Marianna
Kovács-Angel Marianna

újságíró. 2018. 04. 19. 15:12

Tízmilliókat fizetett ki a késések miatt a MÁV-Start Zrt. ztasainak 2017-ben. Kevsen tudják, hogy ha késik a vonat, kártérítésre jogosultak, pedig a magyar szabélyozás még megengedő is az utasokkal szemben.
Kevesen tudják, hogy anyagi kompenzációt kaphatnak, ha késik a vonat.
Korábban a témában:

Összesen 22,6 millió forintnyi kártérítést fizetett ki utasainak a MÁV-START Zrt. tavaly a késések miatt  – tudta meg a 24.hu. A cég évi több mint 140 millió utast szállít, belföldi viszonylatban mintegy 4300, nemzetközi viszonylatban közel 1980 ügyben kellett az utasokat anyagilag kompenzálni. A belföldi járatokon érvényesített átlagos kártérítési összeg 1372 forint, a nemzetközi utazásoknál pedig 8434 forint volt.

A MÁV-START Zrt. csak a helyjeggyel, pótjeggyel, valamint pót-és helyjeggyel igénybe vehető vonatok esetében és csak 30 percnél nagyobb késés esetén fizet kártérítést.

Belföldi forgalomban ilyen vonatnak minősülnek az InterCity és az Expressz vonatok, a gyorsvonati pótjeggyel igénybe vehető vonatok (gyors/sebesvonatok), illetve a nemzetközi minőségi távolsági forgalomban közlekedő EuroCity, Railjet és EuroNight járatok. Az átalány-kártérítés összege a jegy árának 25 százaléka a 30 és 119 perc közötti, 50 százaléka pedig 120 perces vagy azt meghaladó késés esetén.

A kártérítés fizetésének szabályait uniós rendelet határozza meg, ehhez képest a  MÁV-START még engedékeny is az utasokkal szemben. Bár a EU-s szabályozás szerint 60 perc késés után kellene átalány-kártérítést fizetni, a vasúttársaság már 30 perc esetén teljesíti a visszatérítést és míg az uniós rendelet szerint csak a 4 euró (durván 1200 forint) feletti összeget kell kifizetni, a MÁV-START ezt a határt 1000 forintnál húzta meg. A magyar vasúttársaság azt is lehetővé tette, hogy a kisebb tételeket az utasok összegyűjtve érvényesítsék.

Kiemelt képünk illusztráció:Máthé Zoltán/MTI

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

View of the Cerro Azul, in the Serrania La Lindosa -which had been declared Protected Archaeological Site of Colombia last May- in the Amazonian jungle department of Guaviare, Colombia, on July 2, 2018. 
Both the Serranias of Chiribiquete and La Lindosa had been closed to outsiders for many years during the armed conflict and are now opening up to scientific research.  / AFP PHOTO / Diana Sanchez

Egy lépésre vagyunk az összeomlástól

Kommentek

Pusztazámor, 2012. május 24.
A Pusztazámori Regionális Hulladékkezelő Központ lerakójának tetején ürít egy kukásautó. A Fővárosi Közterület-fenntartó (FKF) Zrt. kukásautói szállítják a Budapesten keletkezett szemét egy részét a telepre.
MTI Fotó: Máthé Zoltán
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.