A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) közleményt adott ki a tragikus veronai buszbalesettel kapcsolatban. Ebben azt írják, hogy a biztosítótársaságok már a hét végén felvették a kapcsolatot a buszbalesetben érintettekkel, a magyar hatóságokkal, és elindították a kárrendezési folyamatot.
Az egész országot megrázó, tragikus veronai buszbalesettel kapcsolatos hatósági ügyintézést és a sérültek hazaszállítását az Országos Mentőszolgálat, valamint a Külgazdasági és Külügyminisztérium intézi.
A balesetet szenvedett utasok és a gépjármű biztosítói szombat óta folyamatosan kapcsolatban állnak ezen szervezetekkel, továbbá már a hét végén felvették a kapcsolatot az érintett iskola vezetőjével, és folyamatosan veszik fel a kapcsolatot a baleset sérültjeivel és az áldozatok családjaival, hogy minél gyorsabban, minden segítséget megadhassanak számukra.
A biztosítók mély együttérzésüket fejezték ki és fejezik ki ezúton is a tragédiában érintett családoknak, és mihamarabbi felépülést kívánnak a baleset sérültjeinek.
A biztosítótársaságoknak a helyzet kezelésekor, az információk nyilvánosságra hozatalakor mindenekelőtt a balesetben érintettek érdekeit kell szem előtt tartaniuk, és emellett meg kell felelniük a biztosítási titokra vonatkozó jogszabályi előírásoknak is.
Mi okozhatta?
Az üggyel kapcsolatban a legfrissebb információ az, hogy lassú defekt okozhatta. A busztársaság felelősségéről Karlovitz Kristóf közlekedési mrénök azt mondta, önmagában az, hogy egy buszt már 14 éve nem gyártanak, nem sokat számít, ha azt megfelelően, lelkiismeretesen karbantartják. (Mint korábban megírtuk, egyelőre semmilyen tárgyi bizonyíték nincs arra, hogy meghibásodott volna a Veronánál múlt héten súlyos balesetet szenvedett magyar autóbusz.)
A balesetben egyébként mindkét sofőr meghalt, egyikük a helyszínen, másikuk már a kórházban. Az áldozatok azonosítása szerdára fejeződhet be.