Magyarország egy helyet javított pozícióján a vásárlóerőt tekintve, így a vizsgált 42 ország között a 30. helyezett – derül ki a Gfk szerdán közzétett vásárlóerő elemzéséből.
A vásárlóerő az adózás után egy főre jutó, elméletileg elkölthető jövedelmet jelenti, beleértve bármilyen állami juttatást, de értéke nem követi az inflációt és a regionális árkülönbségeket sem tükrözi.
Magyarországon az egy főre jutó nemzeti vásárlóerő a tavalyi 5239 eurót meghaladva 2016-ban 5549 euró lett.
A leggazdagabb ország Liechtenstein egy személyre jutó 63 011 eurós, azaz az európai átlaghoz képest közel ötszörös vásárlóerejével, a sereghajtók pedig Ukrajna 803 és Moldova 1148 euróval.
A GfK a vásárlóerő tanulmányt minden évben 42 európai országra vonatkozóan készíti el a települések és irányítószám-körzetek szintjéig.