A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) döntése szerint a Royal Marketing Európa Kft. megtévesztette a fogyasztókat az üdülési jogok eladásáról szóló ajánlataival. A jogsértésért a társaságra kiszabható maximális bírságot, 12 192 100 forintot szabott ki a GVH.
A Royal Marketing Európa Kft. 2014 januárjától 2016 júniusáig telefonos és személyes egyeztetések keretében, valamint a weboldalán népszerűsítette üdülési jogokkal kapcsolatos ajánlatait.
A GVH döntésében megállapította, hogy a vállalkozás
- valótlanul állította, hogy üdülési jogok másodlagos értékesítésével foglalkozik, és e tevékenységében eredményes, mert valójában ezzel ténylegesen nem foglalkozik;
- elhallgatta – megsértve ezzel az ágazati szabályokban foglalt tájékoztatási követelményt –, hogy a fogyasztóknak lehetőségük van elállási joguk gyakorlására a megbízási szerződés megkötését követően;
- nem törekedett a jóhiszeműség és a tisztesség alapelvének megfelelő gyakorlatra a fogyasztókkal történő kapcsolattartásában.
A GVH a bírság kiszabásakor a jogsértéssel érintett szolgáltatás értékesítéséből származó bevételekből indult ki. A GVH súlyosító körülményként értékelte többek között, hogy
- a másodlagos értékesítés ígérete bizalmi jellegű;
- a kereskedelmi gyakorlat több szempontból is jogsértőnek minősült, a fogyasztók széles körét érte el, illetve időben elhúzódott;
- a megcélzott fogyasztói kör jelentős része idősebbekből áll, akik minél hamarabb és nagyobb áldozatot is vállalva szeretnék meglévő üdülési jogukat eladni, így kifejezetten nyitottak és érzékenyek az ilyen üzenetekre;
- a jogsértéssel jelentős előnyre tett szert a Royal Marketing Európa Kft.
A GVH az elmúlt években több versenyfelügyeleti eljárást indított az üdülési jog továbbértékesítésével kapcsolatos üzleti gyakorlatok és szóbeli tájékoztatások vizsgálatára. A GVH ezzel kapcsolatban figyelemfelhívó tájékoztatást is közzétett a honlapján, amely itt olvasható. A GVH kampányának további tájékoztatói a Gondolja Végig Higgadtan menüpont alatt olvashatók.