Pénzügy

Ki gondolta volna 2010-ben, hogy az Instagram ekkora biznisz lesz?

Egyszerű fotómegosztó szolgáltatásként indult, de elképesztően rákaptak a mobilosok. Egyszerű volt és nagyszerű. Steve Jobs mantrája igaznak tűnik, hogy az egyszerű nehezebb lehet, mint a komplex. Eltelt 6 év és az Instagram kezd fejőstehénné változni, mint anyacége, a Facebook.

Hogy mekkorára nőtt a 2010-ben alapított Instagram, azt talán pár giga számadattal lehet jól bemutatni. 2013 elején még “csak” 100 millió felhasználója volt, 2016 nyarára ez 500 millió aktív havi felhasználóra emelkedett. Ez a félmilliárd ember igencsak jelentős, bár a Facebook-tól még messze van, hiszen ennek a felületnek több mint 1,7 milliárd havonta bejelentkező felhasználója van.

És akkor itt kell elmondani, hogy az Instagram 2012 áprilisa óta a Facebook tulajdonában áll, anno 1 milliárdért vásárolta fel Zuckerberg. Sokan hüledeztek annak idején a horror áron, de a fiatal zseni jó üzletet csinálhatott, hiszen a Citigroup már 2014-ben, tehát a felvásárlást követő második évben azt jelentette ki, hogy az Instagram 37 milliárd dollárt ér. Akkoriban 200 millió fotóblogger volt az Instán, mint említettük, most már átlépte az 500 milliót, akár még többet érrhet. Viszont a Twittert bőven lekörözte a szolgáltatása, hiszen a csiripelős hálózat 320 millió aktív felhasználóját jelentősen lekörözte.

Ami nagyon beszédes a felhasználókkal kapcsolatban, hogy az 500-ból 300 millió ember napi szinten használja az Instagramot. A felhasználók 90 százaléka egyébként 35 év alatti. Ugyanakkor sajnálatos, de a felhasználók 8 százaléka kamu spammer robot és így tölt fel anyagot és a felhasználók 30 százaléka teljesen inaktív, ez jelen esetben 150 millió regisztrációt jelent. Ezzel együtt is érdekes, hogy a internetezők teljes halmazának az egy ötöde fent van az Instán.

Ekkora embertömegből bizony pénzt is lehet csinálni, noha a szolgáltatás alapvetően ingyenes. Hogy miből? Természetesen reklámokból. 2015 szeptemberében indította csak az fotós oldal a reklámokat. A fizető felhasználók eleinte 30 másodperces videókat jeleníthettek meg, idén február, egész pontosan a Super Bowl döntő óta óta ez már 60 másodpercre kúszott fel. A Credit Suisse szerint az Insta 2016 során 3,2 milliárd dollárt fog termelni, és olyan hatékony fejőstehénné válik, mint maga az anyacég Facebook, mivel az Instagram sales tevékenysége gyorsabban fejlődik, mint a Facebooké. Egy biztos, az Instagram for Business szolgáltatás már most nagyon népszerű a nagy világmárkák köreiben, és előbb-utóbb a KKV-szektor is meg fogja magának találni, mindenki meg akarja majd mutatni, hogy ő milyennek látja az üzletét és sok pénzt fognak fizetni azért, hogy meg is lássák azt a hashtag-ekkel jól célozható felhasználók.

Nézegess érdekes statokat az Instagramról ITT.

Olvasói sztorik