Az ízesített ásványvizek, illetve az üdítőitalok piaca felé akar nyitni Balogh Levente, a Szentkirályi Ásványvíz Kft. alapítója, aki az ásványvízbizniszben egyszer már legyőzte a nagy multikat – derül ki a Világgazdaság interjújából.
Egy ideje a magyar Szentkirályi és Kékkúti ásványvizeket egy olasz családi tulajdonú vállalkozásokat összefogó régiós holding keretében értékesítik. A nagyvállalkozó elmondta, hogy bár szeretné, de több patinás magyar ásványvízmárkát nem tud felkarolni, mert túlságosan kicsik. A Mohai Ágnes teljes üzeme akkora, mint a Szentkirályi egyik raktára. Ugyanez a helyzet a Margitszigeti ásványvízzel, amelyet ráadásul a kamionok szigeti behajtási tilalma miatt elszállítani sem tudnának kellő hatékonysággal.
Ugyanez az oka annak, hogy nem gondolkodnak jelentős exportban. Az ásványvíz szállítása olyan drága, hogy még az arab országokban tengervízből nyert vízzel sem tud versenyezni. A súly miatt a hatékony export maximális szállítási távolsága 200 kilométer.
Semmi sem állhatja azonban útját annak, hogy az ízesített ásványvizek és az üdítőitalok piacán terjeszkedjenek. Ez az üzletáguk Balogh megfogalmazása szerint bontogatja a szárnyait. Az üzletember nem tart attól, hogy alulmaradnak az olyan multikkal szemben, mint a Coca-Cola, a Pepsi vagy a Nestlé.
Amikor több mint tíz évvel ezelőtt saját márkát kezdett építeni az ásványvízpiacon, mindenki őrültnek tartotta, a Szentkirályi és a Kékkúti együttes piaci részesedése azonban ma Magyarországon 38 százalék.
Balogh a Napi.hu kiadásában megjelenő A 100 leggazdagabb 2016 kiadvány rangsorában 21 milliárd forintos becsült vagyonnal a 36. helyen áll.