Vásárlásonként átlagosan 6400 forint értékben kerül nyári játék a kosárba: a slágertermékek toplistáját a felfújható strandjátékok, homokozóeszközök és az Eb-sikereknek is köszönhetően a labdák vezetik a Regio Játék eladási statisztikái szerint.
A cég friss kutatása alapján a gyermekeiket nyáron hasznosan lekötni szándékozó családok körében az okoseszközökkel szemben továbbra is a hagyományos játék a favorit. Ennek köszönhetően idén is bővülésre számítanak,
A bolti vásárlás mellett egyre vonzóbb alternatíva az online beszerzés, ez esetben az átlagos kosárérték is magasabb, mintegy 7200 forint.A nyári szezon legjobban fogyó termékkategóriáit rangsoroló top 10-es lista első 6 helyezettje kültéri: a legjobban a felfújható strand- és homokozójátékok, valamint a labdák fogynak. A tavalyi hasonló időszakot is vizsgálva a szülők a rossz idő beköszöntével a gyerekeket kreatívan lekötő játékokhoz fordulnak, ekkor leggyakrabban társasok és kirakósok kerülnek a kosárba.
Inkább az anyukák maradnak otthon nyáron
A nyári hónapokban megugró játékvásárlás a gyermekek aktív lekötését is szolgálja, ilyenkor ugyanis a szülőkre hárul az egész napos gyermekfelügyelet. A játkcég családosok nyári szokásait vizsgáló felmérése szerint leginkább az anyukákra: 4 családból 3-nál ők vigyáznak a gyerekre, a fordított helyzet igen ritka. 100 férfiből csak minden 4. vállalja az otthon tartózkodást, míg a családok mintegy negyedében ezt apa és anya majdnem azonos arányban elosztva oldja meg.
Ha nincs kire hagyni a gyereket, akkor a nagyszülő a favorit, 10 családból 9 hagyatkozik a nagymamára és nagypapára. A második legnépszerűbb alternatíva a nyári tábor, ezt a szülők kétharmada veti be, hogy saját magára és/vagy munkájára is legyen ideje. A szülők kétharmada maximum 1 hétig táboroztatja gyermekét a nyáron, 7 napért a többség 20-40 ezer forint közötti összeget hajlandó fizetni – tette hozzá a cég marketing-vezetője, Gyaraki Dávid.
Okoseszköz csak vészhelyzetben?
A gyermekes családok szinte kihagyhatatlan programja a közös nyaralás, négy családból három biztos, hogy utazik idén, jellemzően belföldre. Akik nem indulnak el, ott többségében még 3 év alatti pici van a családban. A cég kutatása szerint a bőröndből szinte soha nem marad ki a gyógyszer és az utazáskor, illetve nyaraláskor a gyermeket lekötő játék, többnyire strandkellék.
Miközben az Eb-sikereknek is köszönhetően a legtöbb esetben a családokkal utazik egy labda, az okoseszközök használata már erősen megosztó – mondja Gyaraki Dávid. A megkérdezettek egynegyede egyáltalán nem ad tabletet vagy okostelefont 14 év alatti gyermeke kezébe, mintegy 40 százalékuk pedig valamilyen szabály szerint már engedélyezi a használatot, míg a maradék 40 százalék csak kritikus helyzetekben – például nyaralás és utazás alkalmával – bólint rá.
Top 10 termékkategória/terméktípus nyáron:
- Felfújható strandjátékok
- Homokozójátékok
- Labdák
- Lábbal hajtós játékok, roller, kismotor
- Szabadtéri játékok, hinta, csúszda
- Vízipisztolyok
- Kreatív termékek
- Írószerek, tolltartók, iskolai felszerelés
- Társasjátékok
- Kirakós