Pénzügy

Kitört a balhé a BKV-nál: lengyel metrópótló buszokat vennének a magyar helyett

Dugó (dugó)
Dugó (dugó)

Várhatóan lengyel Solaris metrópótló buszokkal szállítják majd az utasokat az M3-as vonal felújításának idején – írja a Világgazdaság a Fővárosi Közgyűlés csütörtöki ülésére készített előterjesztésre hivatkozva. Döntés még nincs, várhatóan a holnapi közgyűlésen döntenek a kérdésben.

A BKV korábban két különböző konstrukcióban írt ki közbeszerzést: az egyik készre szerelt buszok vásárlására vonatkozott, a másik változatban pedig a gyártó különböző főegységeket szállítana a BKV-nak, s annak a munkatársai szerelnék össze a járműveket (PKD-konstrukció).

A PKD-ra kiírt tenderben az egyetlen érvényes ajánlatot a hazai Mabi-Bus Kft. nyújtotta be. Az ajánlati ár – tartalékalkatrészekkel együtt – darabonként 278 800 euró. Ez megegyezik a készre szerelt buszok darabonkénti árával, ami buszonként 277 ezer euró volt. Tehát a BKV-nak darabonként ugyanannyiért kellene a félkész buszokat beszerezni, mint a kész buszokat, ráadásul még össze is kell szerelnie őket.

A felújítás kezdetére az utasszállításhoz szükséges járművek csak kisebb része állna rendelkezésre – írta a lap. Az olcsóbb Solaris buszoknál ilyen gond nem merült fel. Ráadásul a PKD-konstrukciós csuklós buszok beszerzése csak akkor lenne gazdaságos, ha azokat darabonként 266 100 euróért kapná a BKV. Az előterjesztés szerint ezért a közgyűlés felhatalmazná a BKV-t arra, hogy bontsa fel a Mabi-Bus Kft.-vel kötött keretszerződést, írta a lap.

Ide kapcsolódó hír, hogy Mészáros Csaba, a Mabi-Bus tulajdonosa (az Evopro cégcsoporton keresztül) szerda délután kettőkor rendkívüli sajtótájékoztatót tart. A szerkesztőségeknek elküldött meghívó szerint az eseményre a városvezetés is hivatalos.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik