A vasárnapi boltzár bevezetése óta átrendeződött ugyan a piac, de csöppet sem biztos, hogy úgy, ahogy a kormány szerette volna – írta a Nol.hu a GfK Hungária, a Világgazdaság kiskereskedelmi konferenciáján ismertetett elemzéséből.
A friss adatokból többek között kiderül:
- a boltzár óta a diszkontok – Lidl, Aldi, Penny – részesedése a háztartások forgalmából 5,4 százalékot erősödött
- a Tesco, Auchan, InterSpar szintén növelték részesedésüket 1,7 százalékkal
- a CBA, Coop, Real ellenben igen komoly mértékben 6,8 százalékkal gyengült.
A teljes képhez az is hozzátartozik, hogy a háztartási költésekből való részesedéscsökkenés nem feltétlenül jelenti a tényleges forgalomcsökkenést, mivel a piac 2015 összességében nőtt.
Ugyanakkor a legnagyobb hazai lánc, a CBA forgalma már tavaly is összességében csökkent, illetve jó pár bolt lemorzsolódott a hálózatból – írta a nol.hu.