A csekkbefizetés során használható kártyás vásárlási tranzakció bevezetése óta eltelt három hónap alatt 2,7 millió csekket fizettek be így az ügyfelek a postákon, 25 milliárd forint értékben – tájékoztatta a Magyar Posta az MTI-t szerdán.
A posta nyáron lecserélte 5000 POS terminálját, ami csaknem a teljes postai hálózatot jelenti, és megteremtette a bankkártyás csekkbefizetés lehetőségét. Így a korábbi, költséges készpénzfelvételi tranzakció helyett a csekkeket kártyás vásárlási tranzakcióként fizethetik be az ügyfelek – idézte fel közleményében a Magyar Posta Zrt.
Az adatok szerint egy ügyfél átlagosan három csekket fizet be egyszerre, csekkenként átlagosan 10 ezer forint értékben.
A csekkek csaknem 10 százalékát fizetik be bankkártyával az ügyfelek a postákon, de ez az arány fokozatosan emelkedik. A bankkártyás vásárlási tranzakció bevezetése előtt fél év alatt fizettek be 2,7 millió csekket bankkártya-használattal.
A közleményben emlékeztetnek, a posta 2015-ben az év elején kötelezővé tette a csekk QR-kód feltüntetését, februárban pedig bevezette a csekkbefizető automatákat.
Csekk QR-kód beolvasásával a Magyar Posta mobil applikációján keresztül eddig több mint 200 ezer csekket fizettek be az ügyfelek csaknem 2 milliárd forint értékben. A csekk QR-kódos befizetések többsége munkaidőn kívül és munkaszüneti napokon történik.
A posta az elmúlt két évben megújította pénzügyi portfólióját, jelenleg 46 ezer ügyfélnek van posta bankszámlája, több mint 35 ezernek pedig befektetési számlája. A posta által közvetített megtakarítási állomány 540 milliárd forint, amelynek csaknem háromnegyedét állampapírban helyezték el az ügyfelek.