Pénzügy

Hasít a hazai online kereskedelem

online-vasarlas(960x640).jpg (Array)
online-vasarlas(960x640).jpg (Array)

Ismét kiváló évet zártak a hazai e-kereskedők. Minden korábbi várakozásnál magasabb, 273 milliárd forintos nettó forgalom realizálódott a magyarországi e-kiskereskedelmi szektorban 2014-ben. Ez a teljes kiskereskedelmi forgalom 3,7 százaléka - derült ki az eNET Internetkutató Kft. webáruházak körében végzett friss kutatásából.

2013-hoz képest ezúttal is jelentős mértékben, mintegy 26 százalékkal nőtt az online nettó forgalom. További jó hír az e-kiskereskedelmi szektorban tevékenykedőknek, hogy a teljes hazai kiskereskedelmi forgalomhoz képest is sikerült növekedést elérni. A portálok a 2013. évi 3,1 százalékról 2014-ben 3,7 százalékra tornázták fel a részesedésüket. Még inkább bizakodásra ad okot, hogy az átlagos vásárlói kosárméret szintén erőteljesen növekedett és 2014-ben először átlépte a 10 ezer forintos lélektani határt.

Az elmúlt években egymás után vetették meg a lábukat nagy nemzetközi cégek Magyarországon és indították el webáruházaikat. A folyamat közel nem ért véget, az elkövetkező 3-4 évben is lehet erre számítani. A kilátások pozitívak, a növekedés középtávon kitart, és egyelőre úgy tűnik, nincs jele lassuló ütemű növekedésnek.

UPDATE: A GfK E-commerce Riportjának legfrissebb összefoglalója szerint az idei első féléves adatok a hazai online kereskedelem nagyfokú koncentráltságát mutatják. A hazai webshopok a megrendelések 88 százalékát viszik el, míg a külföldi online áruházak a maradék 12 százalékon osztoznak. A hazai online vásárlók külföldi kedvence az eBay, az Alibaba, a booking.com és az Amazon.com.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik