Pénzügy
munkahely (munkahelyek, )

6 tipp: így szerelje le áskálódó kollégáját

Tamásné Szabó Zsuzsanna
Tamásné Szabó Zsuzsanna

gazdaságos. 2015. 04. 18. 10:00

Elég bosszantó, de szinte minden munkahelyen ott van az a valaki, aki szemtől szembe kedves, a hátunk mögött meg elmond minden rossznak. Ne hagyjuk, hogy megkeserítse az életünk!

Általában irigységből fakad, ha valaki folyton áskálódik a többiek háta mögött – derül ki a Profession.hu cikkéből, amely egy konkrét példával indít, bemutatva milyen sokat szenved Ágnes a háta mögött támadó, szemtől szembe mézes-mázos kollégától. A nő elbeszélése szerint már ott tart, hogy inkább keres egy másik munkahelyet, mert nem bírja tovább az örökös róla terjesztett hazugságokat.

Mit lehet ilyenkor tenni? Erre is van néhány tippjük:

1. Vállaljuk fel a konfliktushelyzetet, még akkor is, ha kényelmetlen. Ne feledjük, aki a szemünkben kedves, de a hátunk mögött álságos, nem tisztel bennünket. Nem hagyhatjuk annyiban, hogy valaki ilyen mértékben a becsületünkkel és a szakmai jó hírünkkel visszaéljen.

2. Azt se hagyjuk figyelmen kívül, hogy ha a munkánkkal és a megbízhatóságunkkal kapcsolatban hamis híreket terjesztenek rólunk, az akár az állásunkba is kerülhet! Azonnal fel kell lépnünk ellene, nem szabad halogatni.

3. A bajkeverő személy méregfogának kihúzása érdekében próbálkozhatunk egy négyszemközti őszinte beszélgetéssel, pl. “Azt hallottam, hogy ezt és ezt mondtad rólam, pedig nem állja meg a helyét és nagyon kellemetlen helyzetbe hoztál. Elmondanád, hogy miért tetted ezt?”

4. Ha az előbbi szituáció nem vezetne eredményre – amire egy áskálódó ember esetében nagy esély van -, akkor alkalmazzunk egy másik módszert. A munkatársaink társaságában – például egy csapatmegbeszélésen – tegyük fel az előző pontnál említett kérdést. Itt már nem lehet csak úgy kibújni, kimagyarázni a helyzetet, számot kell adni mindenki előtt az elhangzottakról.

5. Ne féljünk attól, hogy ez a beszélgetés kellemetlen lesz az illető számára. Ki kell jelölnünk a határokat minél hamarabb, mert további támadásokat fog intézni ellenünk. Következetesnek kell maradnunk.

6. Ne támadjunk, ne legyünk agresszívak, kezeljük úgy az illetőt, mint akinek van valami “betegsége”. Ez elsőre furának tűnhet, de ha jobban belegondolunk, tényleg van valami probléma a háttérben, amiért a kollégánk mindenkit támad maga körül. Nem a környezetével van ugyanis baja, hanem elsősorban saját magával. És erre rá kell mutatni, vissza kell pattintani a labdát.

Mindezt azért tanácsolják, mert aki így viselkedik, az valószínűleg nem áll le addig, amíg a másik, akit irigyel és szid a háta mögött, el nem bukik. Ezért kell szembesíteni vele, mit is csinál. Ha bővebben is kíváncsi a témára, Ági esetére, kattintson!

vissza a címlapra

Legfrissebb videó mutasd mind

Kommentek

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.