Koszorús László, az NFM fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkára jelezte: a fogyasztóvédelem 2008 óta vizsgálja a termékbemutatókkal kapcsolatos kereskedelmi tevékenységet, ennek ellenére az ellenőrzések tapasztalatai szerint minden évben visszaélnek a kiszolgáltatott, nyugdíjas fogyasztók jóhiszeműségével.
A témáról széleskörű konzultációt kezdeményeztek 8 hónapja a KDNP közreműködésével. A törvénymódosításhoz három javaslat vetődött fel: kötelező feladat lenne az országos ügyfélszolgálat működtetése, szigorítanák a hitelszerződések megkötésének feltételeit, és megtiltanák a reklámokban szereplő megtévesztő ingyenességet. A három javaslat a reklámtörvény, a kereskedelmi törvény és a fogyasztói hitelekre vonatkozó törvény módosítását jelentené.
Koszorús László az NFH vizsgálati jelentését ismertetve elmondta: tavaly 99 érintett céget ellenőriztek, ezek 68 százalékánál találtak szabálytalanságot. 2013-ban 150 ellenőrzésből 110 esetben találtak jogszabálysértést, a legtöbb az elállással kapcsolatos. Közölte, hogy a tárca támogatja az országos ügyfélszolgálat létrehozását, és fontosnak tartja, hogy üzleten kívüli értékesítésnél ne lehessen hitelszerződést kötni, csak bankfiókban.
Kérdésre válaszolva közölte: milliárdos üzletágról lehet szó, mivel a tapasztalatok szerint 10-20-szoros áron értékesítik az alacsonyabb áron beszerezhető műszaki cikkeket. Nem egyszer volt példa arra, hogy egy 50 ezer forintért beszerezhető masszázsfotelt 800 ezer forintért értékesítettek hitelszerződéssel, megyei szinten évi 80-100 utaztatásról van tudomása a hatóságoknak, átlagosan buszonként 50 nyugdíjassal számolva. A hatóságoknak a bejelentési kötelezettség ellenére nehézséget okoz az üzletág feltérképezése, a törvényi eszközökkel lehet szigorítani.