Pénzügy

Egyre jobban szeretünk a mobilunkkal fizetni

mobilfizetes(210x140).jpg (mobilfizetés)
mobilfizetes(210x140).jpg (mobilfizetés)

Úgy tűnik, már nem ódzkodunk attól, hogy készpénz, vagy bankkártya helyett a telefonunkat kapjuk elő a pénztárnál, ha perkálni kell.

A MasterCard legfrissebb felmérése szerint az elmúlt egy évben jelentősen nőtt az érdeklődés a mobilfizetések iránt.

A kutatásból, amelyet a kártyatársaság kedden mutatott be a Mobil Világkongresszuson (Mobile World Congress) kiderült, hogy a fogyasztóknak a mobilfizetésről már nem a biztonsági kérdések jutnak eszükbe, hanem az új, továbbfejlesztett digitális lehetőségek.

Pozitívabban állunk a mobilfizetéshez, mint eddig

A kártyacég harmadik alkalommal publikálta a digitális fizetésekkel és mobilmegoldásokkal kapcsolatos fogyasztói szokásokról szóló éves felmérését (Mobile Payments Study), amely többek között azt mutatta, hogy 2014-ben lényegesen többször jelentek meg a mobilfizetéssel kapcsolatos hírek a közösségi médiában, mint az előző két évben.

A beszélgetések hangneme és a fókusza is változott, a felhasználók
sokkal pozitívabban nyilatkoztak a mobilfizetésről, mint korábban. Tavaly a posztolók a beszélgetések már 94 százalékában kedvező képet festettek az innovatív fizetési formáról, szemben a 2013-as 77 százalékos, vagy a 2012-es 70 százalékos aránnyal.

Míg a 2012-es és 2013-as jelentésekben is feltűntek a biztonsággal kapcsolatos félreértések és aggodalmak, 2014-ben a beszélgetések 91 százalékában a felhasználók kedvezően nyilatkoztak a mobilfizetés biztonságáról.

Már inkább látjuk az előnyöket

A kutatás megállapította, hogy a mobilfizetésekről szóló beszélgetések fókusza – az innováción keresztül – a mobilfizetés előnyei felé terelődik.
A biztonságról kevesebbet beszéltek a felhasználók, sokkal meghatározóbb téma volt a digitális innováció és a mobileszközök nyújtotta jobb felhasználói élmény (71%).

A fogyasztók lelkesen osztották meg az okos eszközzel véghezvitt, akár hétköznapi vásárlásaikat is, és úgy látták, hogy a kényelem a mobilfizetés legjobb velejárója (94%).
A kutatás szerint a további ösztönzők – például a kupon beváltási lehetőségek és a hűségprogramok – is fontosak a felhasználóknak. A további potenciális előnyök, amelyek a mobilfizetéssel járhatnak majd,
pedig erősítik a fogyasztókat abban, hogy mobileszközt használjanak.

A felmérés rámutat azokra a lehetőségekre is, amelyeket a MasterPass és más digitális fizetési szolgáltatások kiaknázhatnak.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik