Pénzügy
Spar áruház (Spar áruház)

Gigabírság a Sparnak megtévesztő reklámért

Tamásné Szabó Zsuzsanna
Tamásné Szabó Zsuzsanna

gazdaságos. 2015. 02. 19. 09:48

A GVH szerint az áruházlánc tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott ,,5000 forint vásárlás után 500 forint visszajár" akciójának népszerűsítésekor. 43 millió forint a büntetésük.

Korábban a témában:

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) úgy ítélte meg, hogy a SPAR 2012 októberétől 2014 februárjáig az ,,5000 forint vásárlás után 500 forint visszajár” akciója keretein belül több szabálytalanságot is elkövetett: 

• megtévesztette a fogyasztókat, mert valótlanul tüntette fel, hogy minden elköltött 5000 forint után 500 forint visszajár, miközben mind a kupon megszerzésének, mind beváltásának számos feltétele és korlátozó eleme volt;
• azt sugallta, hogy 5000 forint után jutnak a fogyasztók 500 forint kedvezményhez, ezzel szemben legalább 10 000 forint értékű vásárlásra volt szükség az 500 forintos kedvezmény érvényesítéséhez;
• nem vagy kevéssé észlelhetően és nem egyértelműen tüntette fel az 500 forintos kupon kiadásának és beváltásának egyéb feltételeit.

A GVH a bírság kiszabásakor a kommunikációs eszközök költségeire alapozott. Súlyosító körülményként értékelte többek között, hogy:

• a SPAR a jogsértő kereskedelmi gyakorlatot több mint egy évig folytatta;
• a SPAR a jogsértő kereskedelmi gyakorlattal a fogyasztók széles körét érte el, a SPAR áruházakon kívül is;
• az akciók, az akciós újságok és szórólapok alkalmazása a SPAR üzletpolitikájának meghatározó eleme, és az ehhez kapcsolódó kommunikációs gyakorlaton a vállalkozás a versenyfelügyeleti eljárás megindítását követően sem változtatott.

Enyhítő körülményként értékelte a GVH, hogy a SPAR:

• jelentősen megváltoztatta kereskedelmi gyakorlatát a GVH Versenytanácsa előzetes álláspontjának megismerését követően;
• együttműködését fejezte ki azzal is, hogy kötelezettségvállalási szándékán túlmutatóan vállalta kereskedelmi gyakorlatának módosítását, valamint olyan nyilatkozatokat tett és összeállításokat készített, amelyek nem szolgálták ugyan az érdekeit, ám hatékonyan segítették a tényállás pontos feltárását.

vissza a címlapra

Legfrissebb videó mutasd mind

Nyíregyháza, 2016. december 27.
Vásárlók egy telekommunikációs üzletben a karácsony utáni leárazás idején Nyíregyháza egyik bevásárlóközpontjában 2016. december 27-én. Az ünnep után megkezdődött az üzletekben a hagyományos év végi leértékelés.
MTI Fotó: Balázs Attila

Jobban élünk, mint tíz éve

Kommentek

Nyíregyháza, 2016. december 27.
Vásárlók egy telekommunikációs üzletben a karácsony utáni leárazás idején Nyíregyháza egyik bevásárlóközpontjában 2016. december 27-én. Az ünnep után megkezdődött az üzletekben a hagyományos év végi leértékelés.
MTI Fotó: Balázs Attila
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.