Pénzügy

A legmagasabb bírságot kapta a fogyasztói csoport

Tamásné Szabó Zsuzsanna
Tamásné Szabó Zsuzsanna

gazdaságos. 2014. 08. 05. 09:47

A Credit Medical Kft.-t azért meszelte el a GVH, mert megtévesztő tájékoztatókkal próbáltak új ügyfeleket toborozni.

Korábban a témában:

A fogyasztói csoportok szervezésével foglalkozó Credit Medical Kft. kereskedelmi kommunikációjával megtévesztette a fogyasztókat – állapította meg a Gazdasági Versenyhivatal. A vállalkozást ezért közel 3 millió Ft bírság megfizetésére kötelezte a Gazdasági Versenyhivatal (GVH).

Ez volt a gond

A vállalkozás 2011. október 5. és 2013. március 12. között nyomtatott sajtóban megjelent tájékoztatásaival az általa működtetett fogyasztói csoportokat népszerűsítette annak érdekében, hogy újabb tagokat toborozzon. A GVH eljárásában többek között azt vizsgálta, hogy a reklámokkal megcélzott fogyasztók a tájékoztatások alapján tisztában lehettek-e a fogyasztói csoport konstrukció lényeges elemeivel.

A GVH szerint fontos kiemelni, hogy a hirdetésekkel megcélzott fogyasztók jellemzően pénzügyi nehézségekkel küzdenek, a pénzügyi intézmények banki, pénzügyi szolgáltatásából nem részesülnek, valamint jövedelmük, életkoruk alapján kiszorulnak a banki hitelezés köréből. Ezek a fogyasztók az átlagosnál kiszolgáltatottabb, sérülékenyebb helyzetben vannak, így különösen érzékenyen reagálnak a hitelezéssel kapcsolatos lehetőségeket felvázoló reklámokra.

A lényeg rejtve maradt

A GVH a vizsgálatok során megállapította, hogy a hirdetések nem adtak egyértelmű információkat a fogyasztói csoportok lényeges tulajdonságairól, például arról, hogy a fogyasztói csoport tagjai nem pénzhez, hanem vásárlói joghoz jutnak; előtörlesztés vállalása alapján dől el, hogy az adott hónapban ki juthat vásárlói joghoz.

Arról a körülményről sem tájékoztatták a fogyasztókat, hogy nem a szerződéskötéskor, hanem később, akár évek múltán juthat a vásárlási joghoz, s ezáltal a megszerezni kívánt dologhoz.

Fogyasztói csoportok

A fentiek alapján a GVH megállapította, hogy a Credit Medical Kft. tájékoztatásaival fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, ezért – a vállalkozás árbevétele alapján kiszabható legmagasabb – 2,908 millió forint bírság megfizetésére kötelezte a vállalkozást, és megtiltotta a jogsértő magatartás folytatását.

A bírságösszeg meghatározásánál a GVH súlyosító körülményként értékelte, hogy a jogsértő hirdetések, reklámok közzététele időben elhúzódott, valamint az országos kiterjedtség miatt az átlagosnál sérülékenyebb fogyasztók igen széles körét érték el a hirdetésekkel.

Új fogyasztói csoportot egyébként már idén januártól nem lehet létrehozni.

vissza a címlapra

Legfrissebb videó mutasd mind

Kommentek

Budapest, 2013. február 14.
Egy recepciós munkatárs a Microsoft Magyarország Kft. székházában, a főváros II. kerületében, a Graphisoft parkban 2013. február 14-én. A magyar kormány és a Microsoft Magyarország Kft. tavaly decemberben kötött stratégiai együttműködési megállapodást.
MTI Fotó: Bruzák Noémi
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.