A leárazás időszakáról, a kiárusításra kínált termékekről és az akció mértékéről a kereskedő szabadon dönthet, ezért az egyedi termékeket árusító, a piacon monopol helyzetben lévő üzletek várhatóan csak a nyár végén akcióznak majd – mondta az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) főtitkára hétfőn az MTI-nek.
A ruházati piac helyzetének javulása szintén csökkenti az árengedmény szükségszerűségét, hiszen a megnövekedett kereslet miatt a kereskedők felesleges készletei csökkentek, nincs kényszer ezek mielőbbi kisöprésére – tette hozzá Vámos György. A ruházati kereskedelem megugrásának oka a reáljövedelmek emelkedése, az elmaradt vásárlások pótlása, illetve feltehetően szerepet játszik a növekedésben az online pénztárgéprendszer piactisztító hatása is.
A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) korábban közölt adatai szerint az idei első negyedévben 14 százalékkal nőtt a költés a ruházati piacon, áprilisban pedig a tendencia folytatódott, átlag felett, 12 százalékkal bővült a piac. A korábbi években, a nyári hónapokban, július-augusztusban 30-32 milliárd forintot költöttek ruházati termékekre a vásárlók, 2013-ban 34-35 milliárd forintot, 2014-ben pedig további emelkedés várható, az év első időszakának eredménye alapján.