Pénzügy

Sokba kerülhet a nullaforintos mobiltelefon

Amikor éppen nincs pénzünk telefonra, jól jöhet ha a szolgáltató ingyen vagy töredékárért felajánlja a készüléket. De mivel jár egy ilyen visszautasíthatatlan ajánlat?

A készüléktámogatás lényege, hogy a mobilszolgáltató részben vagy egészben kifizeti a készülék kiskereskedelmi árát helyettünk. Ezzel persze az a célja, hogy magához édesgessen és hosszabb távra megkössön minket.

Gond csak akkor van, ha később már nem akarjuk vállalni a „hűséget”. Mert ez elég sokba kerülhet nekünk. Hogy mennyibe, kiderül a Bankmonitor.hu cikkéből.

Előfizetői hűség

Nincs ám „ingyen”

A szolgáltató az alacsony készülékárért cserébe általában 1-2 éves hűségnyilatkozatot kér tőlünk. Ha belemegyünk, sok esetben azt vállaljuk, hogy meghatározott ideig nem váltunk szolgáltatót és tarifacsomagot sem. És ha mégis ezt tennénk, akkor kötbért kell fizetnünk. Sőt! Utólag kifizettethetik velünk a készüléket is.

No és ezért tulajdonképpen nem is haragudhatunk rájuk. Hiszen a kedvezményt a hűségidő alatt tervezhető és biztosan befolyó bevétel fejében kaptuk. Érthető, hogy ha ez elmarad (mert mi eltérünk a megállapodástól), a társaság akkor sem szeretne rosszul járni.

Százezrekbe kerülhet a nulla

A portál áttekintése szerint a szolgáltató- és a tarifahűség felmondása átlagosan 80-100 ezer forintba kerülhet. A készüléknél azonban ennél is húzósabb lehet a ceh, ha meggondoljuk magunkat.

Példaként megemlítik, hogy ha egy készülék szabadpiaci ára 100 ezer forint körül van, azért a mobilcég árlistája szerint akár 200 ezer forintot is kérhetnek. S ebben nincs semmi törvényellenes. Viszont sajna nekünk ezt az összeg is aktuálissá válhat, ha megszegjük hűségígéretünket.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik