Pénzügy

Megjött a kedvünk a használt autóhoz

Az idén az első két hónapban 13 818 használt autót hoztak be Magyarországra, ami 52 százalékkal haladja meg a tavalyi hasonló időszakban mért mennyiséget - közölte a Használtautó.hu szakportál csütörtökön.

A használtautó-import fellendülése annak ellenére következett be, hogy idén januártól változott az illetéktörvény, amelynek értelmében január 1-jétől a külföldön vásárolt használt járművek – személyautók, motorkerékpárok, haszonjárművek – forgalomba helyezése után is kell már vagyonszerzési illetéket fizetni. A portál szerint a vagyonszerzési illeték, valamint a gyakran a 310 forintos szint felett tartózkodó euró árfolyam ellenére az idei évben ismét rekordot dönthet a használtautó-import volumene.

Ismertetésük szerint az illeték mértéke a jellemzően százezres nagyságrendű tételt jelentő regisztrációs adón, az együttesen több mint 60 ezer forintot kitevő speciális műszaki vizsgán és okmányirodai kiadásokon túl átlagosan további 40-50 ezer forintos pluszterhet ró az autójukat külföldről vásárlókra.

Többségük 8 évnél idősebb

A közlemény idézi Szemes Árpádot, a Használtautó.hu ügyvezetőjét, aki elmondta: a piaci várakozásokkal szemben a vagyonszerzési illeték egyáltalán nem fogta vissza a használtautó-behozatali kedvet. Hozzátette: a belföldi kínálat általános árszintjét azonban növelheti, ha megdrágul az alternatív beszerzés lehetősége. További probléma az illeték meghatározásával, hogy az idősebb autóknak megszabott alacsonyabb illetékszinttel erősítheti azt a tendenciát, hogy a behozott autók többsége jóval idősebb 8 évnél – mondta.

A közlemény szerint a legújabb adatok azt mutatják, hogy a bőven 300 forint feletti árfolyamszint sem visszatartó tényező: míg tavaly a január-februári időszakban 293 forint volt az átlagos euró árfolyam, az idén ugyanebben a két hónapban már meghaladta a 306 forintot.

A szakértő szerint az illeték, illetve az árfolyam miatt szűkülő anyagi lehetőségek egyelőre nem a behozatali kedv csökkenésében, vagy a kisebb áron elérhető márkák felé történő elmozdulásban mutatkoznak meg. Továbbra is a felső-középkategóriás presztízsmárkákat regisztrálják a legnagyobb számban, ugyanakkor, ha nincs további tartalékuk, a vásárlók inkább a korábban tervezettnél egy-két évvel idősebb autóval térnek haza – vélekedett.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik