A magyar síelők nagy része nem az ajánlat és a paraméterek alapján dönt, hanem az előző években saját maga vagy rokonai, barátai, munkatársai által ismételten látogatott sícentrumokat keresi fel újra meg újra, és kizárólag az ezekre vonatkozó ajánlatokat veszi figyelembe – derül ki a Világgazdaságból.
Ezek Ausztria és Olaszország hóbiztosság, liftrendszer tekintetében legalacsonyabb kategóriájú centrumai, ahol a szálláshelyek a pályáktól távol helyezkednek el és a megállt fejlesztések miatt színvonaluk sem versenyképes a dinamikusan fejlődő kínálati piacon – mondta Takács János, az Alpine Tours ügyvezető igazgatója a lapnak.
Szerinte a karintiai és stájerországi sícentrumok más országok síelői számára eladhatatlanok, viszont ügyes marketinggel a nagyszámú magyar kiutazónak köszönhetően néhány év alatt mesterségesen túlárazottá váltak, árai megegyeznek a nívós centrumok áraival. További vonzerőt jelent, hogy itt egyre több esetben magyar vendéglátóhelyek, szállodák fogadják a látogatókat.