A munkáltatói márka – egy cégről mint munkaadóról kialakult image – napjainkban egyre inkább felértékelődik, mivel a pályakezdők a munkahelyek között fogyasztói készségekkel felvértezve választanak.
Tudatosan választ az álláskereső
A Munkáltatói Márka Kutatásból kiderül, melyek azok a vállalatok, amelyek a legjobb választást jelentik egy pályakezdőnek – egyrészt a munkáltatói márka, másrészt az alapján, hogy az imázs mögött a valóságban mit tudnak kínálni a munkatársaiknak.
Napjaink álláskeresője a munkalehetőségek között olyan készségek és eszköztár felhasználásával választ, amelyekre mint általános értelemben vett fogyasztó tett szert. Ez a tény a munkáltatói márkát az üzleti stratégia alapvető elemévé teszi.
2010 legvonzóbb cégei
Az előző felmérésről bővebben a Figyelőben olvashat!
Magyarország legnagyobb humánerőforrás tanácsadója, az Aon Hewitt kutatásai szerint azonban ma Magyarországon még csak kevesen fordítanak figyelmet a munkáltatói hírnevük mérésére és nyomon követésére: a legismertebb munkáltatók közül is csupán minden második szervezet jelenik meg egységesen összeállított és kommunikált toborzási arculattal, és minden ötödik biztosítja folyamatos kommunikációs kampánnyal a vállalat munkáltatói minőségének hangsúlyozását a médiában.
A legvonzóbb munkaadót díjazzák
A hazai munkáltatók a Magyarországon egyedülálló Munkáltatói Márka Kutatás segítségével most megtudhatják, mennyire vonzóak a fiatal tehetségek szemében, mennyire hatékonyak márka-építési erőfeszítéseik.
A felmérés a pályakezdők véleményén, elvárásain alapul. A több tízezer fő megkérdezése alapján kialakult rangsor győztesei elnyerik a Legvonzóbb Vállalat címet. Emellett a kutatás azt is felméri, hogy mit kínálnak a valóságban a vállalatok kezdő munkatársaknak. Ahol a cégek valós kínálata leginkább egybeesik pályakezdők elképzeléseivel, azok cégek a KarrierStartTOP vállalat címet viselhetik egy éven keresztül.