Pénzügy

Átlag 215 ezret kínálnak a Közgáz állásbörzéjén

A KarrierExpón megjelenő cégek legnagyobb része informatikai, pénzügyi, számviteli, értékesítési területre keres munkatársat, akiknek átlagosan bruttó kettőszáztizenöt ezer forintos fizetést kínálnak.

A Budapesti Corvinus Egyetemen szerda reggel nyílt meg a két napig tartó KarrierExpó elnevezésű állásbörze, ahol száz cég, háromezer állás, grafológus, karrier-tanácsadás, CV ambulancia várja az álláskeresőket. A rendezvényt kísérő előadások témája többek között a nők munkaerő-piaci helyzetével foglalkozik.

Emberre pozíciót

A legtöbb cég informatikai, pénzügyi, számviteli, értékesítési területre keres munkatársat, akiknek átlagosan bruttó kettőszáztizenöt ezer forintos fizetést kínálnak. Az állásbörzén megjelenő cégek között olyan is akad, mely inkább csak reprezentációs célzattal jelent meg. Valamennyi megjelenő törekvése, hogy piaci jelenlétét tudatosítsa a munkavállalók körében, és az állásbörzén való szereplésüket hosszú távú befektetésnek tekintik. Annak a jelöltnek, akinek nem tudnak állás ajánlani, ám ígéretesnek tartják, szintén felveszik a kapcsolatot a későbbi együttműködés reményében. Az egyik cég az ilyen esetekre új politikát vezetett be: nem pozícióra keresnek embert, hanem emberre pozíciót.

Gyakornoki állás is akad

A cégek elsősorban pályakezdőket keresnek, az ajánlatok többsége kezdőpozíciókra vonatkozik, sokan voltak azonban akiknek egyetemistákra (is) szükségük volt gyakornoki munkakörre. Egyes vállalatok egy-két éves gyakorlattal rendelkezőkre szabott munkakörökkel is készültek. Abban valamennyi cég képviselője megegyezett, hogy a pályakezdők legnagyobb előnye elfogulatlanságukban, nyitottságukban rejlik, jobban tudnak alkalmazkodni, a cég is jobban tudja őket formálni, az adott vállalati kultúrába beilleszteni. A L’Oreal képviselője az utóbbit külön kiemelte, hozzátéve, hogy a francia vállalati kultúra eltér a hazánkban gyakoribb némettől és angoltól. Horváth Balázs, az IBM kommunikációs igazgatója elmondta, hogy a nyitott pályakezdőkre annál is inkább igény tartanak, mivel az IBM több cégspecifikus szabállyal rendelkezik.

Külön célcsoport: a nők

Foteljeivel és kanapéjával vizuálisan is kirítt a többi közül a Karrier és Nő a XXI. Században hívogató felirattal ellátott stand, mely a Corvinus börze specialitása. A nők karrierlehetőségeire fókuszáló pult a Procter&Gamble céget rejti, Elisabeth Schloten, a cég IT menedzsere a FigyelőNetnek elmondta: a Procter&Gamble tapasztalata, hogy a férfiakat, nőket egyenlő számban foglalkoztató munkahelyeken jobb a légkör, ezért a munkavállalók hatékonyabban dolgoznak. Emellett a cég termékeinek fogyasztói javarészt nők, akikhez a női alkalmazottak foglalkoztatásával közelebb tudnak kerülni. A cég Magyarországon második alkalommal van jelen ezzel a szlogennel a Corvinus börzéjén, miután az Egyesült Államokban és Nyugat Európában már évek óta sikeresen működött kampányuk. A menedzser hozzáfűzte még: a cég irányelve, hogy belülről igyekszik építkezni, a vezető beosztású alkalmazottak nem kívülről kerülnek a P&G-hez, így a fiatal, tehetséges utánpótlás megtalálása fokozott jelentőséggel bír. A P&G nemtől függetlenül azonos bért nyújt, flexibilis időbeosztást, részmunkaidős munkát akár a teljes munkaidős foglalkoztatás húsz százalékától, távmunka lehetőséget, fejezte be Elisabeth Schloten.

Szolgáltatások

A Corvinus Karrierirodája több programmal segíti a pályakezdőket a személyiséghez illő állás megtalálásában, és az álláskeresés megkönnyítésében. Grafológus térképezi fel a személyiséget, önismereti tesztek segítik a pályaorientációt, a nyelvi szintfelmérő képet ad a tudásszintről, a CV ambulancián az önéletrajz-írás szabályait lehet elsajátítani. Karrier-tanácsadás, próbainterjúk, beugrótesztek és cégprezentációk teszik teljessé a képet. Csaba Attila, a Karrieriroda munkatársa telt házról számolt be az FigyelőNetnek valamennyi szolgáltatással kapcsolatban. A legnépszerűbb szolgáltatásként a grafológiai elemzést említette.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik