Magyarországon jelenleg közel húsz mobil-masszírozó cég kínálja szolgáltatásait mindenféle vállalatnak, és teszi ezzel könnyebbé több ezer ülőmunkát végző magyar munkavállaló hétköznapjait. A tengerentúlon és Nyugat-Európában már évtizedek óta népszerű munkahelyi wellness programok egyre nagyobb érdeklődésre találnak itthon is, egyelőre azonban csak a professzionalitást hangsúlyozó és erős marketing kampányt szervező hazai masszírozók tudnak maguknak stabil keresletet biztosítani.
Mindenki áldoz rá
Az Egyesült Államokban már nagy karriert befutott ötlet lényege, hogy a megfelelő szakemberek a helyszínen masszírozzák meg a munkatársakat. Az irodai mobil-masszírozás tipikusan 15-20 percet vesz igénybe, és nem igényel semmi speciális előkészületet, hiszen a munkatársaknak még át sem kell öltözniük, csak át kell ülniük egy speciális, a törzset, a fejet és a karokat támasztó székbe.
A cégeknek eltérő masszázs módszereket is kínálnak a wellness-szolgáltatók, akár többféle technológiából kifejlesztett, kombinált, például akupresszúrás jellegű masszírozás is igénybe vehető.
A munkahelyi wellness szolgáltatásokért akár a munkavállalók is hajlandóak áldozni. A munkáltató mellett, beszállva a költségekbe, az is előfordul, hogy vegyesen finanszírozzák a munkahelyi masszírozást, sőt az Országos Egészségpénztárt is bevonhatják a költségek fedezésébe. Ebben az esetben a dolgozó által kifizetett összeg 30 százalék adóvisszatérítésre jogosít, továbbá járulékmentessé tehető.
|
Az irodai masszírozást igénybe vevő cégek általában több szempontot mérlegelve döntenek a szolgáltatás megrendelése mellett. Elsőso
„A különböző wellness programokkal különösen jól lehet élni a kiemelkedő teljesítményeket megkövetelő, megterhelőbb időszakokban – nyilatkozta a FigyelőNetnek az egyik munkahelyi masszírozást végző cég munkatársa – A HR vezetők részéről ezekben a periódusokban jó lehetőség az irodai maszírozás, hiszen megtörhetik a munkahely feszült monotóniáját.” Az ilyen figyelmességre általában igen pozitívan reagálnak a munkatársak, mintegy személyes ajándékként élik meg a 10-20 perces kényeztetést.
Még több wellness
Míg a külföldi szolgáltatók egy része a munkavállalók masszírozás oktatásával fejlesztette kínálati palettáját, megtanítva a közeli munkatársakat egymás szakszerű gyúrására, a magyar cégek egyelőre nem gondolkodnak szolgáltatásuk ilyen irányú fejlesztésében. Szerintük ugyanis a terápia hatékonyságához hozzátartozik, hogy olyan szakember végezze, aki megfelelő előképzettséggel rendelkezik.
A Personal Best nevű magyarországi mobil-masszázst végző cég nél például hosszabb távon a táplálkozási tanácsadás, ergonómiai oktatás irányába szeretnének erősíteni. Céljuk egy komplex, munkahelyi közérzetet javító szolgáltatás csomag kidolgozása.