Gazdaság

Hiba több banknál: egyes ügyfelektől duplán vonták le a vásárlások árát

Varga Jennifer / 24.hu
Varga Jennifer / 24.hu

Csütörtök délelőtt több forrás is jelezte az Indexnek, hogy az OTP Banknál technikai probléma lépett fel, amely miatt egyes ügyfelek számlájáról duplán vonták le bizonyos korábbi vásárlások összegét.

A pénzintézet honlapjának tetején egy sárga hátterű figyelmeztetés szól arról, hogy „technikai hiba egyes számlaegyenlegeknél.”

A megnyitható ablakban a következő információ olvasható:

Külső szolgáltató hibája miatt előfordulhat, hogy egyes korábbi vásárlások összegét duplán terhelte a rendszer néhány ügyfél számláján. A külső partner bevonásával mindent megteszünk azért, hogy újra a helyes egyenleg jelenjen meg ügyfeleink számláján. Az okozott kellemetlenségért érintett ügyfeleinktől elnézést kérünk.

Bár nem tömeges jelenségről van szó, az Index információi szerint így is sok ügyfelet érint a hiba. A portálnak több forrás is megerősítette, hogy valóban egy külső szolgáltatónál adódott probléma, amelynek következményeként egyes tranzakciók duplán jelentek meg: ha valaki például már kifizetett egy összeget, a rendszer ezt újra levonta a számlájáról.

A bank munkatársai jelenleg azon dolgoznak, hogy kiszűrjék a duplikált tranzakciókat, és ennek eredményeként minden érintett ügyfélnél helyreálljon a számlaegyenleg – írja az Index.

Frissítünk!

Az OTP kérte, hogy a cikket egészítsük ki a következő információkkal. Több bankot is érint a probléma a külső szolgáltató jellege miatt. A technikai probléma nem a banknál van. A szolgáltató bevonásával rendezni fogja a bank a helyzetet, tehát pénz nem tűnik el.

Hasonló hiba más pénzintézeteknél is előfordult a közelmúltban. Július elején írtunk arról, hogy az MBH Banknál a bankkártyás tranzakciók összege átmeneti technikai okok miatt „duplán került foglalásba”. Ez a probléma ugyan megoldódott, ám augusztus elején arról számoltunk be, hogy többen ismét eltéréseket tapasztaltak MBH-s bankszámlájuk egyenlegénél. Ekkor már nemcsak a kártyás vásárlásoknál adódhattak gondok, hanem ATM-es befizetésnél és átutalásnál is. A bank ugyanakkor azt közölte, hogy nincs tömeges egyenlegeltérés.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik