A két ünnep között korlátozottan tartanak nyitva a kormányablakok és a kormányhivatali ügyfélszolgálatok, ezért javasolt az előre tervezhető ügyeket december 23-áig elintézni – közölte a Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium (KTM) hétfőn az MTI-vel.
A munkanap-áthelyezések és az igazgatási szünet miatt
- december 30-án és 31-én országszerte 22 kormányablak fogadja az ügyfeleket 8 és 12 óra között, e napokon 18 vármegyeszékhelyen egy-egy, a fővárosban három, Pest vármegyében pedig a Dunakeszi kormányablakban lesz ügyfélfogadás
– közölte a tárca. Hozzátették, hogy december 30-án és 31-én a személyi okmányokkal és a lakcímmel kapcsolatos ügyintézés mellett a digitálisállampolgárság-regisztráció, a diákigazolvány (NEK), TAJ-kártya és európai egészségbiztosítási kártya igénylése intézhető a kormányzati ügyfélszolgálatokon.
– jelezték.
Felhívták a figyelmet arra, hogy a kormányhivatali műszaki vizsgaállomásokon és a földhivatalokban is szünetel a félfogadás, utóbbiak január 3-án fogadnak először ügyfeleket. A kormány- és járási hivatalok a halaszthatatlan hatósági feladataikat az igazgatási szünetben is ellátják, de az online beérkezett kérelmek és a folyamatban lévő eljárások határidejébe ez az időszak nem számít bele. A nyitva tartó ügyfélszolgálatokról a kormányhivatalok honlapján lehet tájékozódni – olvasható a közleményben.