Gazdaság

A Media Markt betör a használt műszaki cikkek piacára

Ivándi Szabó Balázs / 24.hu
Ivándi Szabó Balázs / 24.hu
A Media Markt hazai leánya kidolgozott egy olyan hosszútávú fenntarthatósági stratégiát, amelyben egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek a nagy élettartamú termékekre, illetve támogatják a körforgásos gazdálkodás elterjedését – írja a Forbes.

„Egy áruháznak extrát kell produkálnia, többet annál, mint hogy összeköti a gyártót a fogyasztóval” – idézi a lap Szilágyi Gábort, a Media Markt Magyarország ügyvezető igazgatóját.

Az interjúból kiderül, hogy a Media Markt is elkezdi a használt és felújított készülékek forgalmazását. A dolog már a célegyenesben van, és ha minden jól megy, akkor október elején megjelennek a kínálatban az ilyen eszközök is. Ezeket egy direkt erre szakosodott, professzionális külső partner szállítja majd az üzletláncnak, amely a cégvezető szerint garantálja a minőséget és megbízhatóságot, így a termékekre garanciát is vállalnak.

A telefonokkal kezdenek, amelyek elsőként a webáruházban válnak majd elérhetővé, és a tervek szerint ezek később felbukkannak majd a boltok polcain is. Később pedig nyitnának más termékcsoportok, tehát, például, tabletek vagy számítógépek irányába.

E területen a lehetőségek gyakorlatilag korlátlanok, hiszen, például, az üzletlánc spanyolországi egysége már foglalkozik mosógépek felújításával. Szinte minden termékkategóriában van ilyesmire mód, és azon dolgozunk, hogy idővel mi is erre az útra lépjünk – mondta Szilágyi Gábor.

A magyarországi Media Markt tervei közt szerepel, hogy a használt termékek felújításához létrehoz egy saját részleget. Többek között ezért is költöztek el a már említett új, nagyobb alapterületű logisztikai központba. Ugyanakkor inkább a közép- vagy hosszú távú tervek között szerepel egy ilyen refurbishment-repair központ létrehozása. Most még a külső partnerektől származó telefonokra, illetve egyéb IT-eszközökre koncentrálnak.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik