Rendkívüli fogyasztóvédelmi vizsgálatot rendelt el a légitársaságoknál a Nemzetgazdasági Minisztérium – olvasható Nagy Márton tárcájának csütörtöki közleményében. A „rendkívüli témavizsgálatot” – ahogy a közlemény fogalmaz – „a légitársaságok működésével kapcsolatban” a hatáskörrel és illetékességgel rendelkező Budapest Főváros Kormányhivatal fogja elvégezni. Fogyasztóvédelmi hatóságként az ő hatáskörükbe tartozik
- a légijáratok késésével és törlésével kapcsolatos szabályok betartásának ellenőrzése,
- az esetleges panaszkezelési előírások megszegésének szankcionálása,
- valamint a tisztességtelen, megtévesztő kereskedelmi gyakorlatok feltárása.
Jogsértés esetén szigorú hatósági fellépés és megfelelő mértékű, visszatartó erejű bírság kiszabása indokolt
– figyelmeztetett közleményében a minisztérium.
Írtak mindamellett arról is, hogy a kormány és a Nemzetgazdasági Minisztérium „intézkedéseinek köszönhetően a korábban tapasztalt repülőtéri káosz megszűnt, a járatkésések és járattörlések pedig csökkentek”. Hogy ennek ellenére miért indokolt most mégis rendkívüli fogyasztóvédelmi vizsgálat, azt Nagy Márton minisztériumában azzal indokolták, hogy
továbbra is tapasztalhatók problémák a légiközlekedéssel összefüggésben, hiszen még mindig megfigyelhető jogos fogyasztói elégedetlenség.