Gazdaság

„Nyár, dinnye, szeletem” – nyereményjáték is segíti a dinnyemarketinget

Ivándi Szabó Balázs / 24.hu
Ivándi Szabó Balázs / 24.hu

A magyar dinnye kiváló minőségének, sokszínű felhasználási lehetőségének bemutatását célzó fogyasztásösztönző kampányt indított az Agrárminisztérium (AM) és az Agrármarketing Centrum (AMC) – adta hírül az MTI.

Feldman Zsolt, az Agrárminisztérium mezőgazdaságért és vidékfejlesztésért felelős államtitkára a kampány szerdai sajtótájékoztatóján kiemelte: Magyarországon a dinnyetermő terület folyamatosan bővül, az idén az előző évhez képest 30 százalékkal nagyobb területen, 3665 hektáron folyik a termelés.

Az államtitkár hangsúlyozta, a magyar dinnyetermelők jó minőségű, piacképes árut termelnek, amihez hozzájárul az utóbbi években végrehajtott technológiai váltás is. Felidézte, hogy a most záruló Vidékfejlesztési Programban mintegy 7 ezer kertészet részesült 190 milliárd forint támogatásban, ezzel 380 milliárd forint fejlesztés valósul meg. Az idén a kertészetek támogatására szeptember 24-től újabb pályázatra lehet jelentkezni.

Ondré Péter, az AMC ügyvezetője elmondta, hogy 2016 óta minden évben megszervezik a dinnyefogyasztást ösztönző kampányt. Közölte: az idén a „Nyár, dinnye, szeletem” szlogennel meghirdetett akcióban július 28. és augusztus 13. között az ország hat helyszínén tartanak kóstolókat, a közösségi médiában népszerűsítik a dinnyefogyasztást, augusztus 1. és 8. között pedig nyereményjátékot hirdetnek.

Apáti Ferenc, a FruitVeb Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet elnöke arról beszélt, hogy a zöldség- és gyümölcsszezon az idén is rendkívül változatos az időjárástól függően, és felhívta a figyelmet a klímaváltozás hatására, amely átalakítja a piacokat. Szerinte az eredményes zöldség- és gyümölcstermeléshez egyre inkább öntözésre, jéghálóra és fagy elleni védelemre van szükség.

Göcző Mátyás, a Magyar Dinnyetermelők Egyesületének elnöke elmondta, hogy Magyarországon a dinnyeszezon korábban kezdődött, emiatt az exportpiacon egyszerre jelent meg a spanyol és az olasz termékekkel, a korszerű technológiának köszönhetően a szezon időben is kitolódik. Az egyesület elnöke kiemelte, 2010 óta 4,5 kilogrammal nőtt a magyar átlagos dinnyefogyasztás, jelenleg Magyarországon átlagosan 10–12 kilogramm között alakul személyenként az éves dinnyefogyasztás mennyisége. A fogyasztói szokások átalakultak, egyre erősebb a kereslet a kisebb, 4–6 kilós, valamint a magszegény görögdinnyék iránt. (MTI)

Ajánlott videó

Olvasói sztorik