A Jövő Mobilitása Szövetség adatai szerint:
- tavaly június végén a tisztán elektromos hajtású gépkocsik száma 41 386 volt, míg az idén június végén 59 209
- az úgynevezett növelt hatótávolságú külső töltésű hibrid elektromos gépkocsik száma 21 874-ról 29 646-ra emelkedett
- a külső töltésű hibrid elektromos gépkocsiké (plug-in hibrid) pedig 10 829-ről 12 358-ra.
A bármilyen elektromos hajtással is rendelkező gépkocsik száma így egy év alatt 74 089-ről 101 213-ra emelkedett Magyarországon.
A nyilvánosan elérhető töltők számának további növekedésére lehet számítani, de sokkal inkább az elérhető töltési sebességben várható javulás, köszönhetően, többek között a CEF2 keretében megvalósuló ultragyors (100 kW feletti) töltőtelepítéseknek.
A szövetség felhívja a figyelmet arra, hogy a gondtalan utazáshoz a legfontosabb a jó tervezés, aminek fontos része a töltőállomások feltérképezése. Egy hosszabb út megtervezésekor kulcsfontosságú, hogy előre tájékozódjanak, hol találhatók töltőpontok, és milyen gyakorisággal van rájuk szükség az autó típusától függően. Ehhez ismerni kell az autó autópályás használat melletti hatótávját, ami a nagy sebesség miatt a városi használatban megszokottnál 30 százalékkal is kevesebb lehet. Ugyanakkor figyelembe kell venni azt is, hogy a csomagok száma és a klímahasználat miatt magasabb lesz az autó fogyasztása és ez a növekmény az elektromos autóknál nagyobb, mint a hagyományosak esetében.