Gazdaság

Jóval nagyobb lesz a kínai BYD szegedi gyára az eddig ismertnél

MTI/EPA/Keystone/Cyril Zingaro
MTI/EPA/Keystone/Cyril Zingaro
Kiderült, hogy nem fér el az üzem a számára kijelölt területen – tudta meg a szegeder.hu.

Bár az autóipar gondokkal küszködik, a BYD szegedi gyárberuházása nem lassul. Sőt, június elején újabb csarnokok alapozására kértek engedélyt, amivel szinte megduplázódik a gyár eddig ismert területe. Nagy Sándor szegedi városfejlesztési alpolgármester is beszélt korábban arról egy interjúban, hogy a kínaiak az engedélyeket lépésről-lépésre szerzi majd meg a gyárhoz, miután a terület a birtokukba kerül. Ez három részletben zajlik, a második átadási fázis határideje szeptember vége, az utolsóé pedig az idei év vége – olvasható a portálon.

A 300 hektáros ipari park Picktől vásárolt részén (itt korábban a húsipari cég épített volna új üzemet, de ezt elvetették néhány éve) fokozatosan kért a kínai óriásvállalat alapozási engedélyeket egészen idén márciusig, az itteni földek ekkorra már át lettek adva számukra. Ez a terület viszont mára „betelt”, nem fér el több épület a 90 hektáron.

Az Építésügyi hatósági engedélyezési eljárásokat Támogató elektronikus Dokumentációs Rendszer (ÉTDR) oldalán fellelhető, hogy az építési hatósághoz június 5-én engedélyeztetésre benyújtott tervek alapján a „Pick-terület” melletti részen többek között egy 500 méter hosszú és egy 200 méter széles – vagyis 10 hektáros – összeszerelőüzem föld- és alapozási munkái indulhatnak meg hamarosan. Ez eddig a legnagyobb ismert BYD-gyárépület.

Ha valóban elkészülne, ez lenne majd a valaha létezett legnagyobb alapterületű szegedi épület.

És ez csak egy a sok közül, lenne itt még egy 435 méter hosszú festőüzem, egy 370 méteres lökhárítógyártó-üzem, és egy „L” alakú összekötő épület is.

Hivatalos kínai bejelentés ugyan még mindig nincs, a BYD szegedi gyára a korábbi hírek szerint több év alatt, ütemesen épülne fel, az ipari területet pedig az év végéig adja át a város a kínaiaknak.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik