Mostantól az MVM minden lakossági ügyfele ugyanazon az online ügyfélszolgálaton és applikációban intézheti gáz- és áramügyeit, ideértve azokat is, akik 2021 szeptembere előtt az ELMŰ-ÉMÁSZ ügyfelei voltak – derül ki az állami lakossági rezsiszolgáltató közleményéből. Az MVM szerint érdemes mielőbb regisztrálni, mert a régi áramügyintézési felületek hamarosan megszűnnek. Azt is írták, hogy nincs külön teendőjük azoknak, akik földgázügyeiket jelenleg is online vagy okostelefonon intézik – őket innentől a már jól ismert felület automatikusan fogadja áramügyintézésre is. Külön regisztrálniuk nem kell, a szokásos belépést követően, amennyiben áram- és földgáz-szerződéseikben megadott adataik megegyeznek, automatikusan hozzáférhetnek áramos felhasználóhelyeikhez is.
Mindez azt jelenti, hogy innentől az MVM Next minden lakossági ügyfele az mvmnext.hu/Ugyfelszolgalat online ügyfélszolgálati oldalon, illetve az MVM Next elnevezésű applikációban intézheti gáz- és áramügyeit. Így a cég szerint még egyszerűbb és gördülékenyebb lesz az online ügyintézés. A változással összefüggésben a korábbi ELMŰ-ÉMÁSZ-ügyfeleket kiszolgáló, kizárólag áramügyintézésre alkalmas online felület és az MVM Next EnergiApp hamarosan megszűnik.
Az új funkciók miatt az MVM szerint azoknak is érdemes regisztrálniuk, akik eddig nem online fizették számláikat, mert például nem csak szerződött ügyfélként, azaz a lakás tulajdonosaként, de akár megbízott fizetőként is elérhető a számlák megtekintése és azok befizetése. Így a felhasználók bérlőként, vagy családtagjuk helyett is intézhetik az energiaügyeket. A rövid regisztrációhoz mindössze utolsó villanyszámlájukra lesz szükség.
További információk itt érhetők el.
A közleményben nem tértek ki rá, de az Index cikkéből kiderül, hogy a jövőben az áram- és gázszámlát MVM-es borítékban küldik, és az egész országban kétszáznál is több MVM-es ügyfélszolgálati irodán, egységes telefonos és elektronikus csatornákon lehet majd intézni az áram- és a földgázügyeket, ami könnyebbséget jelent majd ügyfeleinknek. Azt is írták a cikkben, hogy ennyi ügyfelet érintő és ilyen léptékű szolgáltatóváltozás példa nélküli a magyar energiaszektorban. Valamint, hogy
erről minden ügyfél részletes tájékoztató levelet kap.