Az 1976. január 1-én bevezetett, ma hatályos KRESZ a jóval korábbi, 1968-as Bécsi egyezményhez való csatlakozás eredményeként született, így az alapjai már több, mint 55 évesek. Az Építési és Közlekedési Minisztérium átfogó felülvizsgálatot indított a közlekedési magatartást meghatározó jogszabályi környezetet érintően, amelynek kiemelt része a KRESZ megújítása.
A tárca közleménye szerint korábban 12 szakmai szervezet 381 javaslatát gyűjtötte össze, ezek harmada koncepcionális alapokat érintett, ami világossá tette, hogy a szabályozást átfogóan kell megújítani.
Ezzel a feladattal a KTI Közlekedéstudományi és Logisztikai Intézet Nonprofit Kft-t bízták meg. A folyamat részeként a Minisztérium és a KTI egy kétnapos közlekedésszakmai fórumot tart február 12-13-án. Ennek hétfői napján felmerült
Felmerült továbbá, hogy a közlekedésre való felkészítés során a gépjárműoktatás mellett a közlekedésoktatásnak és nevelésnek is nagyobb hangsúlyt kellene kapnia, már az általános iskolában is.
A KRESZ és a vezetői engedéllyel kapcsolatos szabályok nem csupán Magyarországot foglalkoztatják az utóbbi időben, az Európai Parlamentet is. Tervben volt például, hogy a 70 év feletti sofőröknek kötelező lenne időszakosan tesztelni a KRESZ-tudását, de az is, hogy ha egy uniós országban elveszik valakinek a jogosítványát, akkor az egész unióban eltiltanák a vezetéstől.