Mégsem Magyarországon gyártják, hanem Kínából hozzák a BYD hamarosan épülő szegedi üzemébe az akkumulátorokat – ezt nevük elhallgatását kérő iparági források közölték a Népszavával.
A lap szerint egyikük úgy fogalmazott: a magas szállítási költségek ellenére „lefóliázott állapotban, részegységenként” érkeznek majd az erőforrások. Az akkurészegységeket Szegeden illesztik össze, és rakják be az autókba. Ami a lényeg, s amitől mindenki fél: vegyipari tevékenység ott már nem történik.
Hogy a világ vezető elektromosautó-gyártója miért nem egy Szegedhez közeli városban gyártja az akkukat is, a válasz elég egyszerű: a felhasznált grafitot nagy tömegben mindenképpen ide kellene hozni Kínából, és alig van költségkülönbség aközött, hogy az alapanyagot vagy a részegységeket szállítják oda – jegyezte meg a cikk. Hozzátéve, hogy az sem elhanyagolható, hogy így nem kell felépíteni több száz millió euróból egy új gyárat.