Gazdaság

Fontos információkat hallgatott el a Wizz Air, a GVH eljárást indított

Nicolas Economou / NurPhoto / NurPhoto via AFP)
Nicolas Economou / NurPhoto / NurPhoto via AFP)

Versenyfelügyeleti eljárást indított a Wizz Air Hungary fapados légitársaság ellen Gazdasági Versenyhivatal (GVH) – derült ki a hatóság szerdai közleményéből. Ennek oka, hogy a légitársaság fontos információkat hallgathatott el az utasok elől az ingyenes online utasfelvétellel kapcsolatban, elkerülhető költségeket okozva az utasoknak. A GVH szerint a társaság ezzel megtéveszthette a fogyasztókat.

A Wizz Air Hungary a versenyhatóság szerint a honlapján 2022. december és 2023. május között „elhallgatta azt a jelentős információt, hogy a retúrjeggyel rendelkező, és visszafelé utazó utasok az ingyenes online utasfelvételt a mobiltelefonjuk böngészőjéből megnyitva,

a honlap mobiltelefonos nézetének sajátosságai miatt nem tudják elvégezni, ezért az érintett fogyasztóknak később reptéri utasfelvételi díjat (40 EUR) kellett fizetniük.

A versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozás a jogsértést elkövette, az eljárás a tények tisztázására és ezen keresztül a feltételezett jogsértés bizonyítására irányul. A versenyfelügyeleti eljárásra három hónap van, ami indokolt esetben két alkalommal, egyenként legfeljebb két hónappal meghosszabbítható.

A közlemény emlékeztetett, hogy versenyhatóság már 2022 októberében átfogó gyorselemzés keretében vizsgálta, hogy a Magyarországon elérhető légitársaságok – ideértve a fapados szolgáltatókat – honlapjai, illetve a népszerű jegyár-összehasonlítóweboldalak alkalmaznak-e úgynevezett „sötét mintázatokat” a jegyeladási és reklámgyakorlatuk során. A GVH már akkor felhívta a figyelmet, hogy indokolt esetben versenyfelügyeleti eljárások keretében is vizsgálja majd a piacon a tisztességes verseny szabályainak érvényesülését.

A Wizz Air Hungary ellen indított eljárás kapcsán a GVH újra felhívja a légitársaságok figyelmét, hogy a jegyeladással kapcsolatos információikat minden esetben átláthatóan tegyék közzé, valamint könnyen érthetően és értelmezhetően fogalmazzák meg azokat a fogyasztók számára.

Frissítünk!

Cikkünk megjelenését követően a Wizz Air az alábbi közleményt juttatta el lapunkhoz: „A Wizz Air mindent megtesz utasai transzparens tájékoztatása és szolgáltatásai folyamatos fejlesztése érdekében. A légitársaság az említett technikai problémát már jóval korábban elhárította, amelyről a GVH-t is tájékoztatta. A most indított vizsgálat sikeres lefolytatásához is mindenben segíti a Gazdasági Versenyhivatal munkáját a Wizz Air.”

Ajánlott videó

Olvasói sztorik