Gazdaság

Megint alkupozícióba kerültek az autóvásárlók

MTI / Vasvári Tamás
Elektromos autót csatlakoztat Cser-Palkovics András (Fidesz) polgármester a CONTe-GO mobil és moduláris elektromosgépjármű-töltőállomás első prototípusához a Székesfehérváron tartott bemutatón 2023. február 27-én.
MTI / Vasvári Tamás
Elektromos autót csatlakoztat Cser-Palkovics András (Fidesz) polgármester a CONTe-GO mobil és moduláris elektromosgépjármű-töltőállomás első prototípusához a Székesfehérváron tartott bemutatón 2023. február 27-én.

Normalizálódtak az ellátási láncok az idén, jövőre 3–4 százalék körül lehetnek az akciós THM-ek – nyilatkozta a G7-nek Fekete Csaba, a CIB Lízing vezérigazgatója.

A szakember a gazdasági portál podcast műsorában elmondta, hogy újra lehet alkudni az autóvásárláskor, vannak készletek is, így a magyar autóeladások is óvatosan el tudnak indulni, jövőre akár 5–10 százalékot is nőhetnek.

A műsorban elhangzott: Európa a világ autópiacának nagyjából a negyedét teszi ki évi 20 millió eladott autóval, amihez Magyarország mintegy 130 ezerrel járul hozzá,de ennek akár negyede is reexport lehet. Az itthoni árak ugyanis még mindig kedvezőbbek a nyugat-európaiakhoz képest, annak ellenére, hogy, aki most új autót akar venni, akkor nagy szerencsével 6 millió forintnál be tud szállni, de az átlagos magyar újautó ár jóval 10 millió forint felett kezdődik. 

A globális autópiaci trendek jelenleg az elektrifikáció, az autómegosztás, a digitalizáció és az autonóm vezetés. Ezek közül az elektromos meghajtású autók terjedése jár az élen, 2021-ről 2022-re 55 százalékkal emelkedett a darabszámuk, így a világ összes autó eladásának közel 15 százalékát már ezek teszik  ki.

A növekmény legnagyobb részét Kína viszi el, ott 85 százalékkal nőttek az eladások, míg az USA-ban 55 százalékkal. Európában erősen függ a kormányzati támogatásoktól az e-autók elterjedése, de így is majdnem 20 százalékkal nőtt. Magyarországon jelenleg 5 százalék az e-autók aránya az éves eladásoknál – írja a G7.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik