Régi menetrendeket lapozgatott a hvg.hu, hogy megnézzék, mennyit lép vissza a MÁV azzal, hogy számos járat lassul az új menetrendben. Több vonalon is az 1980-as, 1990-es évek menetrendjeiben találkoztak a 2024-re tervezett menetidőkkel, és nyolc olyan konkrét példát is megemlítenek, amikor a jelenleginél néhány perccel tovább fog tartani a menetrend szerinti utazás.
Kitérnek például arra, hogy az 1993-ban az újonnan bevezetett InterCity 2 óra 22 perc alatt tette meg a Debrecen-Budapest utat, Nyíregyházáról a Nyugatiba beérni pedig 2 óra 55 percbe telt. Igaz, akkor még csak Hajdúszoboszlón állt meg útközben a vonat, azóta már Püspökladányban, Szolnokon, Cegléden, Ferihegyen és a Kökin is. Azt írják, ennél lesz az új menetrend 12 perccel lassabb.
De talán a Miskolc-Budapest utazás a legextrémebb példájuk. Hivatkoznak a Magyar Vasutas 1963. május 1-jei ünnepi számára, amiben arról írtak, hogy a Budapest–Miskolc vasútvonalon az új menetrend lépett életbe, illetve hogy már az összes vonatot villamosmozdony húzza majd, így 100 km/órás alapsebességgel közlekedve a korábbi 2 óra 18 percről 1 óra 57 percre csökken a menetidő. Most, hatvan évvel később 2 óra 14 percre állunk vissza.
Kitérnek arra is, miért olyan meglepő, hogy a MÁV lassít. Mert hogy felújítások voltak.