Gazdaság

Új jogsi kellhet például az elektromos autók vezetéséhez is

Adrián Zoltán / 24.hu
Adrián Zoltán / 24.hu
A Magyar Autóklub (MAK) felhívja a figyelmet az Európai Parlamentben (EP) zajló, vezetői engedélyek irányelveinek felülvizsgálatával kapcsolatos zöldpárti javaslatok terheire és veszélyeire.

Az EP Közlekedési és Idegenforgalmi Szakbizottsága (TRAN) a Bizottság elnökét, Karima Dellit (Zöldek, FRA) jelölte ki a felülvizsgálat javaslatainak elkészítésére. Karima tervezetében előirányozza a B kategória felosztását, mely szerint egy új B+ kategóriával lehetne csak 1,8 t össztömeg feletti járműveket vezetni. Így a közlekedésbiztonságot elősegítő járműbiztonsági rendszerekkel, valamint az akkumulátorok okozta súlynövekedés miatt a járműasszisztens rendszerekkel felszerelt új típusokat, illetve az elektromos autók nagy részét csak komoly anyagi és időráfordítással, új jogosítvány megszerzésével vezethetnénk – értékelte a tervezett változtatást a MAK.

A tervezet szerint

  • a B+ kategória megszerzésére
  • kétéves B kategóriás jogosítvány birtokában,
  • valamint 21 év felett lenne lehetőség.

A szeptemberi szakbizottsági ülésen a képviselőcsoportok nem támogatták a javaslatok egy részét, Karima Delli viszont szilárdan védelmezte elképzeléseit. A MAK a bizottsági szavazás előtt levélben fordult a TRAN Szakbizottság magyar EP-képviselőihez és a Nemzetközi Automobil Szövetséggel együtt (FIA) kérte a B+ kategória bevezetésére vonatkozó javaslat elutasítását, mert az komoly anyagi és gyakorlati terhet róna a lakosságra, a személygépkocsival dolgozókra, és akadályozná a környezetvédelmi célkitűzéseket.

Kapcsolódó

Ajánlott videó

Olvasói sztorik