Gazdaság

MBH-átállás: olvasóink szerint igenis vannak még gondok, és a banknál nem tudják orvosolni

Szajki Bálint / 24.hu
Szajki Bálint / 24.hu
A bank azt mondja, már csak egyedi problémák lehetnek. A lapunkhoz eljuttatott panaszok alapján úgy tűnik, a helyzet nem megnyugtató.

Több olvasói levelet is kaptunk hétfő délutáni, az MBH-s átállásól, a négynapos bankszünetről, a céges számlás problémákról írt cikkünk után. Ebben arról számoltunk be, hogy

  • hat nappal a bank szerint sikeresen lezajlott átállás után még mindig előfordul, hogy dolgozók hiába várják fizetésüket, illetve egyes cégek nem tudnak a számlájukon forgalmazni, például fizetést utalni.

A bank válasza szerint csak a figyelmetlen céges ügyfeleknél lehet probléma (akik a régi felületen, vagy a régi jelszóval akartak belépni), és nekik minden módon próbáltak segítséget nyújtani. Tájékoztatásuk alapján hétfőn már csak minimális volt azon ügyfelek száma, akik továbbra is a régi felületen próbáltak bejutni a netbankba. Azt is írták még, hogy ügyfélszolgálatuk és fiókjaik már normál terheltség mellett működnek, és az érintett ügyfelek számára elérhetőek kollégáik.

A kapott új olvasói levelekből azonban egészen más kép rajzolódik ki. Több céges ügyfél is úgy fogalmazott, hogy nem igaz, amit a bank állít, illetve arra panaszkodtak, hogy még mindig nem állt helyre a rendszer, és hiába jelezték ezt, érdemi segítséget nem kaptak ahhoz, hogy a megszokott módon, flottul menjen cégüknél az online a bankolás. A kapott levelek elég beszédesek.

„Több vállalkozásom számlái vannak az MBH Banknál –

a mai napig nem, vagy csak erősen korlátozva férek hozzá az online felületekhez. Naponta többször hívom őket telefonon, de érdemi segítséget nem kaptam még.

A legtöbb esetben sürgős visszahívást ígérnek, ami vagy nem teljesül, vagy ha vissza is hívnak, akkor sem tudnak segíteni. Folyamatosan terheltek a vonalaik, és a káosz szerintem egyáltalán nem csitult még le” – írta egyik olvasónk.

Van olyan cég, ahol már a 12-ei járulékfizetés miatt aggódnak, mert nem tudják, addigra megoldódik-e a problémájuk: „Cégünk számlája a Budapest Banknál volt, így kerültünk az MBH-hoz a banki egyesülés után. Hétfőn reggel már harmadszor voltam a helyi bankfiókban, ahol egyáltalán nem tudtak segíteni. Nem én voltam akkor ott az egyetlen, akinek a céges netbankja nem működött.

Hibalistát írnak a panaszokról, amelyre egy új belépési jelszót küld el a központ SMS-ben. Nekem ez volt az ötödik jelszó, de ezzel sem tudtam belépni. Tudjuk melyik az új vállalati oldal, de nem lehet belépni. Senki nem tudja, hogy mitől kellene megjavulnia a rendszernek.

A telefonos ügyfélszolgálat azt mondta, túlterhelt a rendszer, azért nem tudok belépni, várjak türelemmel. Kértem, hívjanak fel valakit, aki segít, azt válaszolták, hogy nincs ilyen… Október 12-én járulékfizetés. Vajon a NAV elnéző lesz? Hétfő éjjel is próbáltam, hátha akkor nem lesz túlterhelt a rendszer, de nem jártam sikerrel. Ahogy kedd reggel sem.”

Szajki Bálint / 24.hu

Más csak egyszerűen mérges, mert szerinte finoman fogalmazva is a káosz és a mellébeszélés dominál. „11 napja nem érem el a vállalkozói számlámat, az MBH által küldött jelszavakkal. 4-szer kértem tőlük új jelszót. Több nap és több óra telefonálás eredményeként egyikkel sem tudtam belépni úgy, hogy banki műveletet is tudjak végezni.

Senkit sem hívnak vissza és ők maguk is többnyire elérhetetlenek, ha pedig valakit elérünk félóra–óra zenehallgatás után, a telefonos operátor nem jogosult banki művelet végzésére a kérdéses számlán,

csak új jelszót tud kiküldeni újra és újra, órák alatt. Ami nem működik.” – írta olvasónk.

Az egyik levélíró cégvezető informatikus, aki elmondása szerint már több nagy adatmigrációban is részt vett. Szerinte kijelenthető, hogy nagyon félresikerült, hibásan tervezett és kivitelezett a projekt, ami óriási károkat okozott az ügyfeleknek.

A 24.hu annyit tett meg, hogy este és reggel is jeleztük az MBH Banknak, olvasóink mit tapasztalnak. Azt válaszolták, hogy a már leközölt hétfői tájékoztatást tudnák csak megismételni. Hozzátették, szomorúan hallják, hogy a nekünk író cég eddig nem kapott hathatós segítséget. (Valójában több cég írt.) Illetve jelezték, amennyiben az ügyfél beleegyezik az elérhetőségei átadásába, akkor kérik, küldjük meg nekik, mert szeretnének segíteni, és szívesen kivizsgálják a szerintük egyedi problémájukat. Aki ezt igényelte, annak elérhetőségét továbbítottuk a banknak.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik