Noha a második negyedévben némileg visszaesett a dohányforgalom volumene, vagyis kevesebb ilyen terméket vettek Magyarországon, ám a termékek drágulása miatt még így is többet költöttünk cigarettára, dohányra, s helyettesítő termékeikre, mint a korábbi időszakban – írja a Portfolio. A piac maga hatalmas: mint a lap rögzíti, annyi pénzt költünk dohánytermékekre egy év alatt, amelyből majdnem 10 Puskás stadiont fel lehetne húzni, kijönne belőle 1,5 Vodafone, de a dohányosok talán még a Ferihegyi repteret is megvehetnék, ha összedobnák ezt a pénzt.
Ebből 2023. második negyedéve 311 milliárdot tett bele a kalapba. Az összeg 11,3 százalékkal nagyobb, mint az egy évvel korábbi. Csakhogy ugyanebben az időszakban a dohánytermékek inflációja 15,2 százalékos volt.
Egyébiránt a NAV adataiból az látszik, hogy mind a cigaretta, mind a szivarka, mind pedig a finomra vágott dohány forgalma mérséklődik.