Bérelt mozdonyokkal bővíti flottáját a MÁV – jelentették be csütörtökön. A mozdonyok október második felétől állnak szolgálatba a belföldi InterCity és a Bécsbe közlekedő EuroCity viszonylatokban.
A közlemény szerint 15 darab kiváló műszaki állapotú, használt ES64 U2 V7 típusú kétáramrendszerű, nagyteljesítményű, ETCS vonatbefolyásoló járműfedélzeti berendezéssel is felszerelt mozdonyt fog bérelni a MÁV-VOLÁN-csoport, amelyek belföldön 160 km/h-ás sebességgel közlekedhetnek majd, de közlekedési engedéllyel rendelkeznek Magyarországon kívül Németországban, Ausztriában, Romániában, Horvátországban és Szerbiában is.
A MÁV-START arculatára átalakított mozdonyok közel azonos kivitelűek a hazai vasutakon közlekedő 470-es sorozatú Siemens Taurus mozdonyokkal, amelyből a MÁV-START flottájában 10, a GYSEV-nél 5 darab teljesít szolgálatot. A Siemens EuroSprinter mozdonycsalád ES64U2 V7 típusú, 6 400 kW teljesítményű és kétáramrendszerű vontatójárművei rendelkeznek a nagysebességű közlekedés egyik legkorszerűbb vonatbefolyásoló rendszerével, az ETCS járműfedélzeti berendezéssel – írták a közleményben.
Hozzátették, hogy bérelt mozdonyok egy része felhasználható az elöregedett, V43-es típusú, 120 km/h-ás maximális sebességű vontatójárművek kiváltására, amely energiaköltség megtakarítást is eredményez.
A bérlésről szóló szerződést, amelyet várhatóan csütörtökön írnak alá, a cégcsoport leányvállalata, a MÁV Rail Tours köti az Akiem SAS céggel. A MÁV-START a mozdonyokat a MÁV Rail Tours Kft-vel meglévő hatályos együttműködési megállapodás keretében veszi igénybe.